ایران و جهان

دشمن با تمام ظرفیت اخبار دروغ منتشر می‌کند


به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی وزیر کشور امروز (دوشنبه) در مراسمی که به مناسبت هفته بسیج و با حضور کارکنان وزارت کشور برگزار شد، گفت: استقلال، امنیت، منافع و ثبات ملی کشور و انقلاب، موضع‌گیری شفاف گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی در برابر توطئه آشکار دشمن را ایجاب می‌کند.

وی تصریح کرد: جریان دشمن امروز با در پیش گرفتن جنگ ترکیبی و به میدان آوردن همه ظرفیت‌های رسانه‌ای، به دنبال تضعیف پایه‌های ثبات و امنیت کشور است و در این شرایط حساس باید همگان با هوشیاری و آگاهی کامل در برابر دسیسه‌های معاندان عمل کنند.

وزیر کشور بیان کرد: هیچ ایرانیِ ایران‌دوستی نمی‌پذیرد که کشور با توطئه دشمن، ناامن شود و از این رو شخصیت‌ها و چهره‌ها باید موضع مشخص و آشکاری نسبت به ناامنی و بی‌ثبات‌سازی جریان معاند داشته باشند.

وحیدی با بیان اینکه نباید مقهور جنگ نرم دشمن شد، عنوان کرد: «ایران‌اینترنشنال» با پول عربستان سعودی و «بی‌بی‌سی» با حمایت و بودجه دولت انگلیس اداره می‌شود و کینه سعودی‌ها و انگلیسی‌ها نسبت به ایران بر همگان مشخص است. بنابراین روایت این رسانه‌ها همواره از سر دشمنی و تلاش برای تضعیف ایران است.

وی با اشاره به تلاش رسانه‌ای دشمن برای مهندسی ذهن و افکار مردم، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم که جوانان ایران که سرمایه‌های اصلی کشور هستند در تله دشمن قرار بگیرند. روشنگری حقایق و اهداف پلید دشمن از ضروریات جدی است. دشمن با تمام ظرفیت و با انتشار اخبار دروغین، سعی در القای فضای بی‌ثباتی در کشور دارد که باید با این احساس ناامنی مقابله کنیم.

حضور بسیجیان در میدان دفاع از امنیت مردم

وزیر کشور با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: در اتفاقات اخیر، نیروهای خدوم بسیجی سربلند و پر افتخار عمل کردند و موفق شدند آنچه دشمن برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در کشور طراحی کرده بود را خنثی کنند.

وحیدی با بیان اینکه دشمن برای تضعیف اقتدار و توان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دست به انواع توطئه‌های ترکیبی و پیچیده می‌زند، تاکید کرد: امروز بسیجیان در مقابله با توطئه جدید دشمن در میدان مخلصانه و قهرمانانه حضور دارند و در این مسیر جان‌نثاری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بسیجیان در همه نقاط کشور در حال دفاع از امنیت و آرامش مردم هستند؛ بیان کرد: بسیجیان امروز دهه هشتادی‌هایی هستند که با عشق به مکتب امام خمینی (ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی به مقابله با اغتشاشگران می‌پردازند.

وزیر کشور با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی با این مضمون که جوانان امروز از جوانان صدر اسلام اگر برتر نباشند پایین‌تر نیستند، تصریح کرد: نسل امروز بسیجیان از نسل اول انقلاب هم پرشورتر و انقلابی‌تر هستند و این همان نشانه زنده و پویا بودن این انقلاب بزرگ دینی است.

وحیدی با بیان اینکه ترس اصلی دشمن در پویایی و زنده بودن انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: دشمن تصور داشت با ابزار تحریم اقتصادی می‌تواند اهدافش را پیش ببرد اما در عمل دید که انقلاب به مسیر پیشرفت خود ادامه می‌دهد و مشکلات کشور در حال برطرف شدن و مدیریت است.

وی همچنین دستیابی علمی کشور به فناوری‌های نوین به خصوص موشک «هایپرسونیک» گفت: موشک هایپرسونیک طیف بزرگی از دانش و فناوری است که جوانان و مهندسان پرتلاش کشور به آن دست یافته‌اند.

وی تاکید کرد: دشمن بعد از ناامیدی از فشار اقتصادی به سمت جنگ ترکیبی روی آورد و در این جنگ همه ظرفیت‌ها را به میدان آورده است.

وزیر کشور درباره ضرورت مقابله با روایت دروغین و جنگ شناختی دشمن خصوص گفت: دشمن با جریانات برانداز و تجزیه طلب رسماً و علناً نشست برگزار می‌کند و این امر نه نشانه قدرت، بلکه استیصال آنها از پیشرفت کشور است.

وحیدی به جنگ روایت‌ها از سوی دشمن اشاره کرد و افزود: جریان خشن و تندی که امنیت مردم را نشانه گرفتند، به عنوان اعتراضات مسالمت‌آمیز جلوه می‌دهند و در مقابل، علیه بسیجیان و مدافعان امنیت که از حریم کشور پاسداری می‌کنند؛ شبهه‌افکنی می‌کنند. نباید اجازه دهیم، دشمن روایت سازی دروغین داشته باشد. امروز بسیجیان عزیز کشور جانانه از امنیت کشور دفاع می‌کنند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا