ایران و جهان

دشمنان برای توقف جمهوری اسلامی دست به هر تخریبی می زنند


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم شامگاه دوشنبه در مراسم گردهمایی مسئولان حوزه‌ها و دفاتر نمایندگی ولی فقیه و رؤسای اداره‌های فرهنگی و عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: جمهوری اسلامی در سالهای پس از انقلاب در حوزه‌های مختلف علمی از جمله عرصه ساخت و پرتاب ماهواره، سلول‌های بنیادین، تسهیلات نظامی به موفقیت‌های خوبی دست یافته که این پیشرفت‌ها در شرایط تحریم صورت گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: ایران امروز جزو ۱۵ کشور اول جهان در عرصه تولید علم است و این کشور در قبل انقلاب جزو ۵۰ کشور اول تولید علم نیز نبوده است.

حاج ابوالقاسم عنوان داشت امروز ایران هفتمین کشور دنیا در عرصه اختراعات است و رشد افراد تحصیل کرده جامعه نیز سه برابر میانگین جهانی است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت بیان داشت: در سال ۱۳۲۲ شاهد برگزاری کنفرانسی در تهران بودیم که سران کشورهای استکباری بدون آنکه شاه مملکت از این جلسه اطلاعی داشته باشند این کنفرانس را برگزار کردند و او را هم راه ندادند اما امروز ایران کشوری مستقل است که هیچ مانعی نمی‌تواند در مسیر پیشرفت آن قرار بگیرد.

وی عنوان داشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد حرکات خوبی در بخش‌های مختلف کشور هستیم و رشد اقتصادی کشور در یکسال گذشته به ۴ درصد افزایش یافت.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: صادرات غیر نفتی کشور در طی این مدت رشد ۵۰ درصدی داشته و حجم صادرات نیز به ۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

حاج ابوالقاسم با بیان اینکه در طی یک سال گذشته بیش از دو هزار واحد تولیدی توسط دولت احیا شد ابراز داشت: امروز کشور به یک کارگاه بزرگی تبدیل شده و در برخی از استان‌ها با کمبود نیروی کار مواجه هستیم.

وی عنوان داشت: امروز ذخایر راهبردی کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته دشمنان نمی‌توانند مسیر رشد و تعالی جمهوری اسلامی را ببینند و در این راستا دست به هرگونه تخریبی می‌زنند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا