ایران و جهان

حزب راست افراطی فرانسه رئیس جدید خود را برگزید


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، حزب راست گرا و افراطی «جبهه ملی فرانسه »(RN) یک جوان ۲۷ ساله را به جای مارین لوپن به عنوان رهبر جدید خود انتخاب کرد.

با وجود آنکه جبهه ملی فرانسه در سال ۱۹۷۲ توسط پدر لوپن تأسیس شد، اما این برای اولین بار است که این حزب از سوی خانواده لوپن اداره نمی‌شود.

«جردن باردلا»، همکار و شاگرد لوپن که به مدت یک سال ریاست موقت حزب جبهه ملی فرانسه را در دست داشته است، اکنون توانسته در رأی گیری داخلی حزب قدرت را بدست گیرد.

تغییر کادر رهبری جبهه ملی فرانسه در زمانی پرتنش و در دوره‌ای انجام می‌شود که یکی از نمایندگان این حزب در پارلمان به دلیل اظهارات نژادپرستانه در هفته گذشته از حضور در جلسات پارلمان تعلیق شده است.

لوپن خطاب به حزب خود گفت که پس از بیش از یک دهه زمان آن رسیده است که راه را برای شخص جدیدی باز کنیم. گفته شده مارین لوپن از سمت ریاست حزب کناره گیری می‌کند تا بر اداره امور خود در مجلس ملی تمرکز داشته باشد. در عین حال انتظار می‌رود که او همچنان از قدرت قابل توجهی در کادر رهبری حزب برخوردار باشد. انتظار می‌رود که او همچنین در سال ۲۰۲۷ نامزد دوباره پست ریاست جمهوری فرانسه شود. مارین لوپن در دوره ریاستش بر اصلی‌ترین حزب راست افراطی فرانسه موفق شد دو بار به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یابد. با این حال او هر دو بار از امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری کنونی فرانسه شکست خورد.

حزب افراطی جبهه ملی، در انتخابات پارلمانی اوایل سال جاری که در آن امانوئل ماکرون، اکثریت پارلمانی خود را از دست داد، ۸۹ کرسی را در پارلمان به دست آورد که یک پیروزی کم سابقه برای این حزب به شمار می‌رفت.

باردلا به عنوان یک سخنور ساده شناخته می‌شود و به ندرت با کت و شلوار و کراوات در انظار عمومی ظاهر شده است. او از منتقدان اتحادیه اروپاست و تا کنون از قدرت گیری احزاب راست در اروپا استقبال کرده است.

باردلا که از پدری فرانسوی و مادری ایتالیایی در محله سن سن دنی در پاریس به دنیا آمد، به سرعت در حزب راست افراطی که در سن ۱۶ سالگی به آن ملحق شد ارتقا یافت و اولین بار در سال ۲۰۱۷ به شهرت عمومی رسید. او دارای رابطه فامیلی با لوپن است و همسرش، خواهرزاده لوپن به شمار می‌رود.

بسیاری از تحلیلگران واگذاری ریاست حزب به جوردن باردلا را زمینه‌چینی مارین لوپن برای ارائه چهره‌ای فراحزبی و فراجناحی از خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۷ می‌دانند. باردلا سومین رهبر حزب راست افراطی فرانسه پس از ژان ماری لوپن و مارین لوپن خواهد بود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا