ایران و جهان

بازی غربیها با روان ایرانیها/ از کسب‌وکار مجازی تا سرقت اطلاعات


به گزارش خبرنگار مهر، جنگی که سالهاست راه افتاده و حالا به اوج خود رسیده با اینکه برخی نهادهای امنیتی از سوابق و زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و خرید و فروش اکانت‌ها و ربات‌ها و یکپارچه شدن جریان نفاق و برانداز و سلطنت‌طلب‌ها و … مستندات ارائه می‌کنند کاری نداریم! اما اتفاقات ۴۰ روز اخیر به خوبی نشان می‌دهد طرفین درگیر یک جریان رسانه‌ای هستند با این تفاوت که طرف مقابل تجهیز شده و با لشکرکشی عظیمی پا به این میدان گذاشته و این طرف در چند روز ابتدایی جنگ غافلگیر شده و حالا با روحیه جهادی و انسجام بهتر سعی در روشنگری و رو کردن دست رسانه‌های دروغ‌گوی طرف مقابل را دارد.

تنها چند شاهد مثال به عنوان مشت نمونه خروار برای درک بهتر این جنگ رسانه‌ای کفایت می‌کند. پس از آنکه طی روزهای نخستین اینستاگرام و واتس‌اپ محفلی شدند برای آموزش به اغتشاشگران و بستری برای تجمع‌های خیابانی و … از سوی نهادهای نظراتی و امنیتی محدود شدند؛ اقدامی قابل درک برای روزهای آشوب. اما طرف مقابل به جای به تصویر کشیدن بغضش از محدودیت اینستا و واتس‌اپ با پروپاگاندای رسانه‌ای اعداد دروغین ۸ تا ۱۲ میلیون کسب و کار فعال در فضای مجازی را از طریق بوقچی‌های داخلی در بوق و کرنا کرد!

اعدادی که هیچ وقت درست نبود و در خوش‌بینانه ترین حالت و با لحاظ کردن کسب و کارهای غیرمشروع و متخلف از ۵۰۰ هزار تجاوز نمی‌کرد.

پس دقت کنید، اینستا و واتس اپ فیلتر شدند و طرف مقابل با راه‌اندازی یک دروغ بزرگ خود را نگران جامعه ایران نشان داد!

مهندسی جنگ رسانه‌ای از سوی غرب به خوبی اجرا می‌شود و با تحریک کردن احساسات مردم در شرایط سخت اقتصادی و القای اینکه با فیلتر شدن اینستاگرام، کسب و کار چندین میلیون نفر به مخاطره می‌افتد، به مقابله با این محدودسازی رفت.

در طرف مقابل جمهوری اسلامی ایران سعی می‌کند با طرحی که از سوی مسئولان دولتی مبنی بر حمایت از کسب و کارهای مجازی مطرح می‌شود، این نقشه غرب را نقش برآب کند.

خود را به جای فرماندهان سایبری غرب قرار دهید و ببینید از یک سو بنگاه‌های شایعه پراکن محدود شده‌اند و ترفند کسب و کارها هم به بن بست رسیده و از سوی دیگر اقبال به پلتفرمهای ایرانی زیاد شده؛ حالا بهترین موقعیت است تا روی یک نقطه ضعف دیگر ایرانیان دست بگذارند و آن‌هم ماجرای سوخته «تیک سوم» است.
ایرانی‌ها که همیشه روی سرق اطلاعات‌شان حساس بوده‌اند، این بار با یک پیام هشدارآمیز از سوی سپر امنیتی گوگل مواجه می‌شوند که براساس آن پلتفرم روبیکا یک بدافزار جاسوسی شناخته شده است!

این اتفاق در حالی است که روبیکا طی چند وقت اخیر هیچ آپدیت جدیدی ارائه نکرده و براساس سطح دسترسی‌های ارائه شده، سطح دسترسی‌هایش به مراتب کمتر از پلتفرم‌هایی چون اینستاگرام و توئیتر و تیک تاک و فیس بوک است!

حالا روبیکا از گوگل خواسته تا برای ادعایش، سند ارائه کند؛ درخواستی که قطعا هیچ‌گاه از سوی گوگل پاسخ داده نخواهد شد اما نکته جالب آنکه غرب در این جنگ رسانه‌ای از ارسال روزانه ۵۰۰ میلیون پیام یکتا توسط نزدیک به ۳۵ میلیون کاربر فعال روبیکا در یک ماه گذشته احساس خطر کرده نه اینکه نگران اطلاعات شخصی کاربران روبیکا باشد.

برای آنکه بفهمیم کارنامه «متا» شرکت مادر اینستاگرام و توئیتر و فیس‌بوک تا چه اندازه در سرقت، فروش و هک اطلاعات کاربرانش سیاه است، فقط یک سرچ اینترنتی کفایت می‌کند اما چرا در تمام این سالها که ماهی یک خبر از سرقت اطلاعات کاربران متا رسانه‌ای شده، سپر امنیتی گوگل نگران کاربران نشده و چنین پیام هشداری را ارسال نکرده؟!

بی تعارف باید گفت امروز میدان جنگ کف رسانه است و نه کف خیابان؛ چراکه کف خیابان هم متاثر از کف رسانه است و حالا رسانه جبهه انقلاب باید مقابل هجمه رسانه‌ای غرب بایستد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا