ایران و جهان

یک کارگر زیر آوار متروپل/ عملیات تخریب چگونه انجام شد + فیلم


خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها – قاسم منصور آل کثیر: ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه بعد از ظهر امروز چهارشنبه بخشی از بقایای ساختمان متروپل آبادان از دو نقطه ضلع شرقی و بخش میانی ساختمان ریزش کرد.

گفته می‌شود که یک نفر از کارگران که مشغول کار بوده زیر آوار است.

همچنین یک خودرو که در نزدیکی ساختمان متروپل پارک کرده بود بر اثر ریزش آوار تخریب شده است.

ویدئوهای منتشر شده بعد از این حادثه نشان می‌دهد که گرد و خاکِ منتشر شده از این ریزش تا چندصد متریِ ساختمان کشیده شده و جلوی دید و تردد خودروها را گرفته است.

ساختمان متروپل آبادان اولین بار مورخ دوم خردادماه امسال فرو ریخت و منجر به فوت ۴۳ نفر و مصدوم شدن ۳۸ نفر از شهروندان شد.

قرارداد با قرارگاه خاتم برای تخریب ساختمان متروپل هجدهم خرداد منعقد شده بود.

پس از آواربرداری نیز پروژه تخریبِ باقی‌مانده ساختمان متروپل با تعلل مواجه شد.

وجود تابلوهای مخابراتی در محل که با مخالفت مخابرات برای شروع روند تخریب ساختمان متروپل مواجه شد، یکی از علت‌های این تعلل بود.

چالش دیگری که برای متولیان امر را در کار تخریب بقایای ساختمان متروپل به وجود آمده بود، نارضایتی ساکنان و نبود تمکین واحدهای صنفی اطراف برج از دستور تخلیه است و بعضاً برخی واحدهای صنفی و حتی مسکونی، حاضر به ترک محل نیستند.

فرماندار ویژه آبادان پیش از این با بیان اینکه پیمانکار پروژه تخریب برج متروپل قرارگاه خاتم الانبیا است، گفت: این فرآیند با دقت و سرعت کافی صورت می‌گیرد و تلاش‌ها بر این است که خسارتی به محیط اطراف ساختمان وارد نشود.

پس از آن کشته شدنِ برادرِ مالکِ متروپل نیز به حاشیه‌های متروپل دامن شد.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سرانجام اعلام کرد که عملیات به یکی از مؤسسات پایین دستی خود به نام مؤسسه اروندان واگذار کرده و به صورت مستقیم، دیگر دخل و تصرفی در این پروژه نخواهد داشت.

امروز نیز به دنبالِ اجرای پروژه تخریبِ ساختمانِ متروپل ناگهان بخشی از بقایای این ساختمان از دو قسمت فرو ریخت که عملیات آواربرداری برای جست‌وجوی کارگری که مشغول به کار بود شروع شده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا