ایران و جهان

هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد آغاز بکار کرد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه در نیویورک شروع بکار کرد.

این نشست توسط «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد و «چابا کوروسی»، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از مجارستان افتتاح شد.

در مراسم گشایش مجمع عمومی، چابا کوروسی از رهبران جهان خواست تا با همکاری یکدیگر و ایجاد پل‌هایی بر روی آنچه «شکاف‌های عمیق» هستند، به مهم‌ترین چالش‌های بشریت، از جمله جنگ در اوکراین، پاسخ دهند. کوروسی با اذعان به اینکه جهان با عدم اطمینان و شکاف‌های ژئوپلیتیکی رو به گسترش است، به نمایندگان یادآوری کرد که سازمان ملل از خاکستر جنگ و ویرانی به‌منظور تبدیل شدن به «راه‌حل» ایجاد شده است. وی گفت: «پاسخ به مهم‌ترین چالش‌های بشریت ایجاب می‌کند که با هم کار کنیم و چندجانبه‌گرایی فراگیر، شبکه‌ای و مؤثر را دوباره تقویت کنیم و بر آنچه ما را متحد می‌کند تمرکز کنیم».

دیپلمات‌های شرکت کننده قرار است دستور کار، برنامه جلسات و کمیته‌های کاری را تشکیل دهند. موضوعات کلیدی بین المللی از جمله تغییرات آب و هوا، مبارزه با کووید -۱۹ و سایر بیماری‌های همه گیر، مسائل توسعه پایدار، بدهی‌های کشورهای در حال توسعه، درگیری‌های جاری و بحران‌ها از مهمترین مسائل قابل بحث و بررسی در این دور از نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.

مجمع عمومی همچنین در سطح عالی سران کشورها از ۲۰ تا ۲۶ سپتامبر به همراه دیپلمات‌های ارشد از کشورهای مختلف به کار خود ادامه خواهد داد و در حاشیه آن ده‌ها نشست دوجانبه و چندجانبه برگزار خواهد شد.

همچنین انتظار می‌رود که جنگ در اوکراین و افزایش هزینه‌های زندگی در سطح جهان و بحران انرژی از جمله موضوعات غالب در این دور از نشست مجمع عمومی سازمان ملل باشد.

براساس برنامه ریزی برای حضور رهبران ارشد کشورهای عضو سازمان ملل در نشست مجمع عمومی، به همه ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل یک وقت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای سخنرانی در مجمع عمومی ارائه خواهد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا