ایران و جهان

سامانه های جاولین آمریکا در راه اوکراین


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا در تدارک ارسال یک محموله تسلیحاتی دیگر به اوکراین است.

اسپوتنیک به استناد یک سند افشا شده نوشت: وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، قراردادی به ارزش ۳۱۱ میلیون دلار با شرکت های آمریکایی ریتون و لاکهید مارتین به امضا رسانده که بر مبنای آن تامین هزار و ۸۰۰ سامانه جاولین برای اوکراین نهایی می شود.

در حالیکه مقامات روس به شدت نسبت به تجهیز تسلیحاتی اوکراین به آمریکا و دیگر کشورهای غربی هشدار می دهند اما برمبنای این سند برنامه پنتاگون برای ارسال دور تازه ای از تجهیزات نظامی به اوکراین در مرحله نهایی قرار دارد.

ساعاتی پیش نیز «جان کربی» سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه ای به شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت که ایالات متحده آماده می شود تا بسته دیگری از کمک‌های امنیتی را به اوکراین ارسال کند. این مقام کاخ سفید اما از ارائه جزئیات بیشتر، از جمله زمان تحویل این بسته به اوکراین، خودداری کرد.

آمریکا در جنگ اوکراین و روسیه، عمده حامی کی‌یِف بوده و برای نیروهای اوکراین میلیاردها دلار کمک نظامی و مالی و اطلاعاتی فراهم کرده است.

کنگره آمریکا در ماه مه بسته کمک نظامی و بشردوستانه ۴۰میلیارد دلاری را برای ارسال به اوکراین تصویب کرد و به گفته یانگ، حدود سه‌چهارم از این کمک‌ها تا اینجای کار به اوکراین تحویل داده شده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا