ایران و جهان

تحریم های غرب باعث اختلال در صدور گاز روسیه به اروپا شده است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، کرملین در بیانیه‌ای با اعلام این که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با اولاف شولز، صدراعظم آلمان گفت‌وگو کرده است، جزئیات این گفتگوی تلفنی را تشریح کرد.

کرملین گفت که پوتین در این گفتگو به مقام آلمانی تاکید کرد که مشکلات مربوط به عرضه گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم ۱ ناشی از تحریم‌های غرب علیه مسکو است.

ولادیمیر پوتین همچنین در تشریح وضعیت کنونی انتقال انرژی به اروپا تاکید کرد که روسیه تأمین کننده قابل اعتماد منابع انرژی بوده و خواهد بود و تمام تعهدات قراردادی خود را انجام می‌دهد و وقفه‌هایی که در بهره برداری از خط لوله گاز نورد استریم ۱ ایجاد می‌شود، بدلیل تحریم‌ها علیه روسیه است.

پوتین گفت با توجه به بسته شدن منابع انتقال گاز از طریق اوکراین و لهستان و امتناع مقامات این کشورها از ادامه عملیات عمرانی نورد استریم ۲، هر گونه اتهام زنی و مقصر دانستن مسکو در مشکلات انرژی اروپا رویکردی بدبینانه و غیرواقعی است.

همزمان با انتشار این خبر از سوی دفتر ریاست جمهوری روسیه، کابینه آلمان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شولتز در گفتگوی تلفنی با پوتین در خصوص حل و فصل دیپلماتیک موضوع اوکراین گفتگو کرد. طرفین همچنین در مورد وضعیت غذا در جهان هم به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان روز یکشنبه ادعا کرده بود: روسیه نمی‌تواند یک تأمین کننده قابل اعتماد انرژی در نظر گرفته شود؛ زیرا ظاهراً مدت طولانی است که تعهدات قراردادی خود را نقض کرده است! روسیه دیگر به تعهدات قراردادی خود برای تحویل کالا عمل نمی‌کند. چیزی که همیشه حتی در دوران جنگ سرد وجود داشت، دیگر کار نمی‌کند: مسکو دیگر تأمین کننده قابل اعتماد انرژی نیست!

وی جمعه گذشته هم اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا قبل از آمادگی برای شرایط لازم، سقف قیمت گاز وارداتی را تعیین نخواهد کرد.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین که چارلز میشل نیز در آن حضور داشت، گفت: ما نباید گاری را جلوتر از اسب قرار دهیم. ما اصلاً برای آن آماده نیستیم. فکر می‌کنم ما باید واقعاً سخت روی آن کار کنیم. نکته مهم این است که ما هر کاری انجام می‌دهیم تا قیمت‌ها را پایین بیاوریم، ولی اتحادیه اروپا در حال حاضر آمادگی تعیین سقف قیمت گاز را ندارد.

تنظیم کننده شبکه گازی آلمان نیز روز شنبه گذشته و در پی قطع جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ روسیه اعلام کرد که وضعیت عرضه گاز آلمان در حال حاضر تضمین شده است، اما وضعیت بحرانی است و نمی‌توان احتمال وخامت بیشتر را رد کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا