اخبار خوزستاناقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

علیرضا مقدسی ریاست کل گمرک جمهوری اسلامی : منطقه آزاد اروند باید بطور کامل محصور شود و زیر ساخت‌های لازم را سازمان منطقه آزاد اروند می بایست ایجاد نماید.

 

 

 

علیرضا مقدسی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در آبادان افزود: گمرک موظف است در جایی که منطقه آزاد یا منطقه ویژه تشکیل می‌شود مستقر گردد ولی باید این منطقه باید محصور بوده و دارای زیرساخت‌های عمرانی لازم باشد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند دارای چهار گیت است که اطراف آن غیرمحصور است و ساکنان در حال رفت و آمد هستند، گفت: هیچگونه کنترل و نظارتی در این منطقه وجود ندارد و اینگونه منطقه آزاد تلقی نمی‌شود.

مقدسی ادامه داد:مناطق آزاد دیگر، یا به صورت جزیره‌ای(طبیعی) محصور شده‌اند، یا خودشان آن را با دیوار محصور کرده‌اند.
رییس کل گمرکات کشور بیان کرد: در منطقه آزاد اروند دیوارهایی که منطقه را محصور کرده بود با جاری شدن سیل از بین رفت با این وجود گمرک همکاری کرده و در گیت‌ها مستقر شده است.
وی افزود: برای استقرار موثر و انجام تشریفات گمرکی باید قانون را رعایت کرد و حتما سازمان منطقه آزاد اروند موظف به محصور کردن آن و همچنین ایجاد زیرساخت‌ لازم همچون باسکول، توقفگاه، بارانداز با قابلیت تفکیک خودروهای سواری و کامیون‌های دارای حمل محموله‌های تجاری است.
رییس کل گمرکات ایران گفت: به عنوان گمرک آمادگی استقرار را داریم و کارکنان گمرک به صورت شبانه‌روز در گیت‌ها حضور دارند.
وی در خصوص تسهیلات گمرکی در کشور افزود: ارزیابی گمرکی در محل، کارخانه و انبارها، حتی در خارج از ساعت اداری نیز در حال انجام است تا وقفه‌ای در حوزه صادرات انجام نشود.

رییس کل گمرکات ایران به همراه وزیر اقتصاد و دارایی روز پنجشنبه به منطقه آزاد اروند سفر کرده است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۴ هزار و ۷۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت، با داشتن ظرفیت‌هایی همچون حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منبع ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا