اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسط

در دیدار مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن و بسیج رسانه مطرح شد: پیوند بین رسانه و صنعت باید برقرار گردد

 

 

 

خوز ۲۴ -دکتر نادر زاهدی نیا با حضور در سازمان بسیج رسانه خوزستان، اظهارکرد: در راستای فعالیت هایی گسترده بسیج در کشور، سازمان بسیج صنعت و معدن نیز در سطح استان در حال فعالیت است. ساز و کار فعالیت و اهداف آن نیز در راستای رونق صنایع مختلف و معادن در استان است.

وی بیان کرد: متاسفانه یکی از مسائل و مشکلاتی که در سطح استان داریم تقریبا رکود در بخش صنعت و معدن است. متاسفانه در چند سال گذشته بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد از صنایع ما غیرفعال یا به حالت نیمه فعال درآمده اند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان گفت: مشکلات بسیار گسترده هستند و هر چقدر هم ورود می کنیم با مسائل جدید مواجه می شویم که همین مشکلات کمر صنعت و معدن را در استان شکسته است، به صورتی که خیلی از این صنایع دیگر نمی توانند قد علم کنند و خسته شده اند.

وی عنوان کرد: یکی از کارهایی که ما انجام دادیم ارزیابی از بیش از ۷۶۰ واحد تولیدی بود و تقریبا یک منبع تکمیل شده از صنعت و معدن شناسایی شد که این کار در سطح استان وجود نداشت و حسن کار ما این بود که اطلاعات و آمار را نیز به روز کرد.

زاهدی نیا افزود: در مرحله بعدی باید موانع را برطرف می کردیم که در این زمینه باتوجه به این که برخی طرح ها ملی بودند حتی استان هم از عهده کار خارج بود و باید راهی برای برگرداندن آن صنایع غیرفعال به چرخه تولید پیدا می کردیم که نیازمند هماهنگی ملی و استانی بود. تلاش کردیم ابتدا ظرفیت استان را پای کار بیاوریم اما برخی ادارات استان علی رغم این که متولی رونق صنعت و معدن در استان بودند در کار صنایع و تولیدکنندگان سنگ اندازی می کردند که واقعا فاجعه ای در استان بود.

وی بیان کرد: زمانی که کار تولیدی در استان تعطیل یا نیمه فعال شود یعنی تعداد زیادی از نفراتی را داریم که بیکار شده اند و خود به خود نیز علی رغم مشکلاتی که در استان در بحث اشتغال داریم، سطح اشتغال پایین می آید. در بحث بیکاری خوزستان جزو رتبه های بالا است و اشتغال افزایش پیدا نمی کند مگر این که صنایع نیمه فعال را فعال کنیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان گفت: به هر حال ما از ظرفیت بسیج و سپاه استفاده و کارگروه هایی تشکیل و از افراد نخبه دعوت کردیم و در نهایت راه حل مشخص شد. البته خلایی وجود داشت که عدم استقاده از رسانه بود. آن هم در حالی که در دنیا رسانه و فضای مجازی حرف اول را می زند و باید بتوانیم روی این مهم کار کنیم. خواهش ما از بسیج رسانه نیز این است در کاری که ما شرع کرده ایم، با تعاملی که پیدا می شود کمک کند تا مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: بسیج رسانه نیز باید در کارگروه ها باشد و ببنید چرا علی رغم ظرفیت های موجود در استان بیش از۶۰تا ۷۰درصد صنایع ما در شهرک ها تعطیل یا نیمه فعال هستند و شهرک های صنعتی به شهرکهای بی روح وبدون رونق تبدیل شده است. خیلی از صنایع ما در گیر و دار یک امضا از یک اداره کل یا گرفتن تسهیلاتی هستند که فقط به افراد خاص داده می شود. چون این موارد رسانه ای نشده آن اداره و نهاد این اجازه را به خود داده است که آن را تکرار کند، در حالی که با رسانه ای شدن آن مردم علت این که چرا این همه جوان بیکار داریم را می دانند. به هر حال حرکت جهادی نباید از کار بایستد و تولید باید ادامه پیدا کند. ضمن این که آماده هستیم تورهای رسانه ای بسیح رسانه به شهرک ها صنعتی رفته و به بررسی علت نیمه فعال و غیر فعال شدن برخی صنایع در شهرک ها بپردازد.

دکتر بهمئی در این دیدار ضمن تاکید بر نقش صنعت در زندگی مردم خصوصا در حوزه اشتغال و تولید به ظرفیت های موجود بسیج رسانه در جهت تقویت حوزه صنعت پرداخت.
ایشان نیاز رسانه در جامعه امروز را نیاز اساسی دانست و زیربنای امروز جامعه را رسانه نامید.
وی پیوند رسانه و صنعت را مهمترین موضوع حال دانست و افزود با برقراری پیوند بین رسانه و صنعت میتوانیم بسیاری از مشکلات این حوزه را به مسئولین ذی ربط اطلاع و از انها مطالبه گری کنیم.
دکتر بهمئی در ادامه برگزارز تورهای رسانه ای در مرکز استان و شهرستانها را در راستای شناسایی عارضه های صنعت خصوصا شهرک های صنعتی را بسیار مفید دانست و اعلام کرد که امسال ۱۵ تور رسانه ای در سطح استان برگزار خواهد شد.
درپایان این جلسه تفاهمنامه ای جهت پیوند بین رسانه و صنعت منعقد گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا