ایران و جهان

افزایش تلفات زلزله افغانستان به ۱۵۰۰ کشته و بیش از ۲ هزار زخمی


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سخنگوی طالبان از افزایش تلفات زلزله در افغانستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی طالبان گفت که شمار تلفات زلزله چهارشنبه در افغانستان به ۱۵۰۰ کشته و بیش از ۲ هزار زخمی افزایش یافت.

وی همچنین افزود که دسترسی به مناطق زلزله زده بسیار دشوار است و به ابزارآلات ویژه نیاز دارد. سخنگوی طالبان در عین حال گفت که تمام کمک هایی که از سوی کشورها اعلام شده تنها وعده بوده و تا کنون اجرایی نشده است.

لازم به ذکر است که بامداد امروز چهارشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر، بخش‌هایی از جنوب شرقی افغانستان را لرزاند. گفته می‌شود که این زلزله تنها در ولایت پکتیکا و خوست با توجه به شدت آن تلفات بالایی داشته است.

«ملا هبت الله» رهبر طالبان در پی این زلزله، در پیامی از جامعه جهانی و سازمان‌های بشردوستانه خواست که به مردم این کشور کمک کنند.

در همین رابطه، بلال کریمی سخنگوی طالبان در بیانیه ای در توئیتر اعلام کرد: از جامعه جهانی، مؤسسات خیریه و سازمان‌های بشردوستانه می‌خواهیم که در ارتباط با این فاجعه به مردم افغانستان کمک کنند و تمام تلاش خود را برای کمک به داغ دیدگان به کار گیرند.

منابع خبری افغان اعلام کرده بودند که مقامات طالبان صبح روز چهارشنبه درباره زلزله در ولایت های مختلف این کشور یک نشست فوق العاده تشکیل دادند. این جلسه به ریاست ملا حسن آخوند نخست وزیر طالبان برگزار گردید.

در همین رابطه خبرگزاری طلوع افغانستان اعلام کرد که ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت موقت طالبان گفته است که این نشست با هدف کمک‌رسانی به آسیب دیدگان زمین‌لرزه در برخی از ولایت‌های کشور برگزار شده است.

همزمان بلال کریمی دیگر سخنگوی طالبان در گفتگو با ان بی سی نیوز اعلام کرد که صدها تن از مردم افغانستان در زلزله اخیر مجروح شده اند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا