ایران و جهان

قاطعانه با تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه علیه ایران مخالفیم


به گزارش خبرگزاری مهر، «ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در سخنانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص سفر اخیر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران به پکن اعلام کرد: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با وانگ یی مشاور دولتی و وزیر امور خارجه (چین) درباره گستره وسیعی از موضوعات از جمله طرح همکاری جامع تبادل نظر کرده و به اجماع مهمی دست یافت. دو طرف توافق کردند که همکاری‌هایی را در حوزه انرژی، زیرساخت، توان تولید، علم و فناوری، رسانه و بهداشت به انجام برسانند.

به گزارش وبگاه وزارت خارجه چین، سخنگوی وزارت خارجه پکن در این خصوص اضافه کرد: چین آماده همکاری با ایران در راستای تعمیق دائمی مشارکت راهبردی جامع میان دو طرف و گشودن یک دوره ۵۰ ساله جدید برای توسعه روابط دوجانبه است. چین به نهایت تلاش خود در راستای تأمین واکسن برای ایران به منظور کمک به این کشور در شکست دادن کووید -۱۹ ادامه خواهد داد.

«ژائو لی‌جیان» تصریح کرد: چین قاطعانه با تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه علیه ایران، فریبکاری سیاسی در زمینه حقوق بشر و سایر موضوعات و نیز مداخله آشکار در امور داخلی تهران و سایر کشورهای منطقه مخالف است. پکن قاطعانه از روند مذاکرات برای از سرگیری پایبندی به برجام حمایت خواهد کرد و به مشارکت سازنده در مذاکرات بعدی ادامه خواهد داد. چین امیدوار است که همه طرف ها بر مشکلات غلبه کنند، در یک مسیر کار کنند و به پیشبرد روند حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک پایبند باشند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا