ایران و جهان

لبنان خواستار انتقال گاز قطر از طریق اراضی اردن شده است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، وزارت انرژی و منابع معدنی اردن اعلام کرد لبنان خواستار انتقال گاز قطر از طریق اراضی این کشور شده است.

صالح الخرابشه، وزیر انرژی اردن اعلام کرد: لبنان درخواست کرده تا گاز مایع قطر از طریق زیرساخت‌های اردنی در بندر عقبه به این کشور منتقل شود که اردن موافقت اولیه خود را با این درخواست اعلام کرده است.

وی گفت: اردن به طرف لبنانی گفته که حجم گازی که بیروت خواستار انتقال آن است را بررسی خواهد کرد اما از لحاظ اصولی هیچ گونه مشکلی با این درخواست وجود ندارد و در صورت توافق لبنان با هر کشوری، اردن آماده بررسی پیشنهاد است.

الخرابشه درباره انتقال برق اردن به لبنان گفت: اقدامات تعمیراتی بر روی شبکه انتقال سوریه تا بدین لحظه ادامه دارد و به محض آماده شدن این شبکه، اردن صادرات برق به لبنان را آغاز خواهد کرد.

العربی الجدید گزارش داد: وزرای انرژی مصر، اردن، سوریه و لبنان در هشتم سپتامبر گذشته در امّان بر سر نقشه راه انتقال گاز مصر به لبنان از طریق زمینی که مورد حمایت آمریکا هم قرار دارد، توافق کردند. این در حالی است حدود ۳ ماه از توافق مصر، اردن، سوریه و لبنان بر سر نقشه راه انتقال زمینی گاز مصر به لبنان می‌گذرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا