ایران و جهان

رویکرد دولت برای سال آینده تمرکز بر حمایت از واحدهای تولیدی است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، علی بهادری‌جهرمی گفت: هیئت دولت در دو جلسه فوق‌العاده صبح و بعدازظهر یکشنبه تبصره‌های پیشنهادی وزرای محترم و بخش‌های مختلف دولت را مورد بررسی قرار داد.

وی گفت: دیروز هم بندها و تبصره‌های تنظیمی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور را در هیئت دولت مورد بحث و بررسی قرار دادیم که غالب متون مورد تصویب قرار گرفت و برخی از متون هم جهت بررسی بیشتر به کارگروه‌های مربوط ارجاع شد.

سخنگوی دولت افزود: امروز غالب وقت جلسه به بررسی پیشنهادهای جدید دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در راستای انجام تکالیف قانونی‌شان اختصاص یافت.

بهادری‌جهرمی گفت: احتمالاً جلسه بودجه همچنان ادامه خواهد داشت و ما جلسات دیگری را برای بررسی موارد حذف شده از قانون بودجه سال گذشته و همچنین پیشنهادهای الحاقی جدید خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز بنا بر پیشنهاد وزیر اقتصاد که در جلسه مطرح و تصویب شد، مقرر شد به منظور حمایت از واحدهای تولیدی ۵ درصد معافیت مالیاتی برای این واحدها در نظر گرفته شود.

سخنگوی دولت گفت: پیش از این مشابه این مصوبه را به منظور جبران کسادی کسب و کارها در دوران کرونا در خصوص کسب و کارهای کوچک و اصناف داشتیم. این حمایت و معافیت با سایر معافیت‌ها و بخشودگی‌های مالیاتی برای بنگاه‌های تولیدی قابل جمع است. رویکرد دولت برای سال آینده تمرکز بر حمایت از واحدهای تولیدی و کسب و کارها است.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: تمرکز دولت در جلسات بر این است در حد ممکن هزینه‌های جاری دولت کنترل شود. اولویت به تسویه دیون گذشته و بدهی‌های دولت به ویژه به صندوق‌های بازنشستگی، جامعه محترم ایثارگران و موارد این‌چنینی اختصاص پیدا می‌کند و در عوض هزینه‌های جاری در حد ممکن کنترل می‌شود تا شاهد کنترل نرخ تورم در گذر زمان باشیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا