ایران و جهان

اعتراضات به محدودیت‌های کرونایی در بروکسل به خشونت کشیده شد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسوشیتدپرس، در پی برگزاری راهپیمایی مسالمت‌آمیز معترضین بلژیکی به وضع محدودیت‌های جدید کرونایی در این کشور، پلیس بروکسل از ماشین‌های آب پاش فشار قوی و گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد.

بر اساس این گزارش، هزاران نفر از مردم بروکسل امروز در اعتراض به محدودیت‌های جدید کرونایی اعلام شده از روز جمعه، امروز به خیابان‌های این شهر آمدند که در پی به خشونت کشیده شدن اعتراضات در برخی موارد، این اقدام با واکنش تند نیروهای امنیتی مواجه شد.

فریاد «آزادی! آزادی!» معترضان با حمل بنرهایی که روی آن نوشته شده بود «برای آزادی، حقوق و فرزندانمان متحد شوید» به سمت مقر اتحادیه اروپا در بروکسل راهپیمایی کردند. برخی نیز بنرهایی در اعتراض به واکسن کرونا و مخالفت با اجباری کردن تزریق آن به همراه داشتند.

گفته می‌شود جمعیت اصلی در راهپیمایی عمدتاً مسالمت‌آمیز روز یکشنبه از قبل متفرق شده بودند که حدود ۱۰۰ معترض با سد پلیس ضد شورش که دسترسی به کمیسیون اروپا را مسدود کرده بود، مواجه شدند.

پس از درگیری کوتاه با پلیس، معترضان زباله و اشیا دیگر از جمله دوچرخه را به سمت پلیس پرتاب کرده و اقدام به آتش زدن اشیا مختلف کردند. در پی بالا گرفتن خشونت‌ها، پلیس برای متفرق کردن جمعیت از ماشین‌های آب پاش و پرتاب گاز اشک آور استفاده کرد. تاکنون، هیچ گزارشی از مجروحیت معترضین گزارش نشده است.

لازم به ذکر است، روز جمعه، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک اعلام کرد که مراکز مهدکودک و مدارس ابتدایی برای تعطیلات کریسمس، یک هفته زودتر تعطیل خواهند شد و کودکان بالای ۶ سال نیز باید از ماسک استفاده کنند. همچنین برگزاری تجمعات داخل سالن نیز تنها با حضور حداکثر ۲۰۰ نفر مجاز خواهد بود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا