ایران و جهان

استقبال حماس از تصمیم کویت برای ممنوعیت عبور کشتی‌های اسرائیلی


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی عربی، جنبش مقاومت اسلامی حماس از تصمیم مقامات کشور کویت برای ممنوعیت عبور کشتی‌های تجاری رژیم صهیونیستی از طریق آب‌های سرزمینی این کشور استقبال کرد.

هشام قاسم رئیس بخش رسانه‌ای این جنبش در خارج، در اظهاراتی گفت: این تصمیم بیانگر اجرای سیاست جدید و قدیمی کویت است که همیشه در راستای دفاع از فلسطین و آرمان‌های عادلانه آن است.

وی ادامه داد: این تصمیم دیدگاه حماس را تأیید می‌کند که همیشه بر این باور است که تا به الان باوجود موج عادی سازی روابط با اسرائیل که می‌خواهد امت را از مسیر خود منحرف کند، امت اسلامی هنوز خیر و خوبی‌ها را در خود دارد.

این عضو حماس از کشورهای عربی، اسلامی و دوست خواست از تصمیم کویت در ممنوعیت استفاده اشغالگران از بنادر خود برای واردات و صادرات در حالی که هنوز اشغالگران به کشتار فلسطینی‌ها، غصب سرزمین‌های آنها و هتک حرمت مقدسات آنها ادامه می‌دهند، پیروی کنند.

گفتنی است که رنا الفارس، وزیر مشاغل عمومی و وزیر مشاور در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات کویت، روز شنبه، دستوری در ارتباط با کشتی‌های حامل بار برای رژیم صهیونیستی صادر کرد.

بنا بر این دستور، ورود کشتی‌های تجاری حامل کالا از اراضی اشغالی به کویت و از کویت به اراضی اشغالی ممنوع شده است.

در بند اول این دستور عنوان شده افرادی که در بخش آژانس‌های دریایی وزارت ترابری کویت نامشان ثبت شده است، نمی‌توانند به منظور صدور مجوز برای کشتی‌های بیگانه‌ای که ورودشان مخالف با مواد دوم، سوم و چهارم فرمان امیر این کشور صادره به تاریخ ۱۹۵۷/۵/۲۶ است، درخواست ثبت کنند.

در بند دوم این دستور آمده است: ممنوعیتی که در بند نخست به آن اشاره شده است، شامل کشتی‌هایی می‌شود که از یک سری بنادر برای تخلیه بخشی از محموله خود به بندرهای کویت می‌آیند تا کالاهایی ممنوعه را به اراضی اشغالی فلسطین یا از اراضی اشغالی به کویت منتقل کنند.

در بند سوم این دستور از تمام افراد ذی‌ربط در وزارت ترابری کویت خواسته شده است که در صورت رؤیت هر گونه تخلف در این خصوص آن را به مقامات مختص گزارش بدهند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا