ایران و جهان

توسعه اشتغالزایی با اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری در نشست تبیین بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه با روسای پارک‌های فناوری استان‌ها که در محل معاونت عملی و فناوری برگزار شد، گفت: این تبصره یک اتفاق بزرگ و ابتکاری است که تصویب آن با حمایت ویژه مجلس شورای اسلامی سریع‌تر انجام شد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرای این تبصره را به پارک‌های فناوری در استان‌ها واگذار کرده است. آنها نمایندگان معاونت علمی و فناوری هستند.

ستاری افزود: از روسای پارک‌ها می‌خواهیم هر چه زودتر طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان استان خود را بررسی کنند. این تبصره فرصت خوبی برای شرکت‌ها است تا بتوانند طرح‌ها و پروژه‌های خود را با تسهیلات خوب و قابل قبول اجرایی کنند. همه ابزار و اختیار در دست پارک‌ها است پس از این شرایط بهترین بهره را برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و خلاق ببرید.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه این تبصره به نوعی رقابت میان پارک‌های فناوری را بیشتر می‌کند، گفت: در این طرح مبالغ و اعتبارات تخصیص داده می‌شود، اگر پارکی از این فرصت استفاده نکند؛ منابع به پارک‌های دیگر استان‌ها تعلق می‌گیرد.

ستاری با اشاره به همکاری خوب مجلس شورای اسلامی با معاونت علمی و فناوری برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، ادامه داد: خوشبختانه تعداد زیادی از نمایندگان مجلس همکاری خوبی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تصویب قوانین حوزه دانش‌بنیانی و آشنایی درستی از مفاهیم این حوزه دارند و این موضوع کمک بزرگی برای اجرایی شدن برنامه‌های این حوزه است.

معاون علمی و فناوری افزود: روسای پارک‌ها هر چه زودتر جلسات خود را با مسئولان استانی بگذارند تا در آینده نزدیک جذب منابع جدید صورت گیرد و بانک‌های عامل نیز برای همکاری با این طرح ترغیب شوند.

ستاری با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نخستین نهاد اجراکننده این تبصره است، گفت: در حال حاضر ما به الگویی در این زمینه برای دیگر دستگاه‌ها بدل شده‌ایم و همه اقدامات اولیه برای عملیاتی شدن آن را انجام داده‌ایم. مذاکرات با بانک‌ها نیز صورت گرفته است. برای تسهیل ارائه ضمانت نامه‌ها نیز معاونت علمی و فناوری آمادگی لازم را دارد. این طرح به توسعه اشتغال در کشور منجر می‌شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا