ایران و جهان

اقدامات تروریستی در افغانستان نبایدمرزهای ما را به مخاطره بیندازد


به گزارش خبرنگار مهر، حسین امیرعبداللهیان عصر امروز(چهارشنبه) در پایان اجلاس وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان طی نشستی خبری اظهار داشت:  بیانیه نشست امروز ساعت پنج امروز منتشر می‌شود. طبیعی است که این بیانیه همه کشورها است و همه آن، مواضع ایران نیست. بیانیه پایانی طیفی از موضوعاتی است که نسبتا مواضع ایران را هم بیان می‌کند. 

وی افزود: همه ما تأکید داریم که جامعه جهانی و کشورهای همسایه باید به مردم افغانستان کمک کنند.

وزیر امور خارجه بیان کرد: تأکید ما بر این است که همه افغانی‌ها باید در کنار هم و وحدت ملی داشته باشند تا از این مراحل سخت و مشکلات خارج شوند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما با همه طرف‌های افغان در تماس هستیم و در سطح امنیتی با هیئت حاکمه سرپرستی در افغانستان تماس و گفتگو داریم.

وی تأکید کرد: ما طی تماس‌ها و گفتگوهایی که با طرف‌های افغان داشته‌ایم، به مسئولان و حاکمان افغانستان این موضوع را گوشزد کردیم که اقدامات تروریستی در افغانستان نباید منجر به ایجاد مخاطره در مرزهای کشورهای همسایه شود.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه همه ما بر این مسئله تاکید داریم که باید کشورهای همسایه و جامعه جهانی به مردم افغانستان کمک کنند،گفت: هیئت حاکمه در افغانستان نیز  دیگر اقوام را در حکومت سهیم کند و همه افغانستانی‌ها در کنار هم و با وحدت ملی در کشورشان از این مرحله سخت که ۲۰ سال اشغال و جنگ افروزی آمریکا و متحدان آن در افغانستان ایجاد کرده است خارج شوند.

ادامه دارد …


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا