ایران و جهان

تهران به «ان‌پی‌تی» پایبند است/ استقبال از مبارزه طالبان با داعش


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز شنبه با شرکت در یک کنفرانس خبری پیش از سخنرانی خود در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد: تهران به ان‌پی‌تی و تعهدات پادمانی خود پایبند است؛ ایران اقدامی نمی‌کند که از آن منع شده باشد.

وزیر خارجه روسیه در این کنفرانس خبری ادامه داد: ایالات متحده در مذاکرات احیای برجام با ارائه ضمانت نامه کتبی مبنی بر عدم خروج دولت های آتی این کشور از توافق (هسته ای) موافقت نمی کند. مسکو خواهان از سرگیری هر چه سریعتر مذاکرات احیای برجام است.

وی در ادامه اضافه کرد: امید جدی و خوش بینی معقولانه ای وجود دارد که برجام احیا شود، این همان چیزی است که ایالات متحده و ایران می خواهند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه در خصوص تحولات افغانستان افزود: خروج عجولانه نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان بدون درک عواقب آن انجام شد و سلاح های زیادی آنجا باقی مانده است.

لاوروف خاطر نشان کرد: امیدواریم که طالبان به وعده های خود عمل کند. از عزم طالبان برای مبارزه با (گروهک تکفیری- تروریستی) داعش در افغانستان استقبال می کنیم. وضعیت کنونی مانع تماس های روسیه و طالبان نمی شود. تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد چنین تماس هایی را ممنوع نمی کند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا