اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسط

وزیر کشوردر آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان : خوزستان نیازمند سند توسعه است / اختیارات به استان بازگردد

احمد وحیدی در آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان که امروز ۱۸ شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این نظام یک امانت است‌ و اگر این امانت درست نگهداری شود، همان پیمانی است که با خداوند بسته‌ایم و اگر در این مسیر سستی کنیم، قطعا نقض عهد کرده‌ایم.

بنابرهمین گزارش ، وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی استاندار جدید خوزستان افزود: استاندار جدید خوزستان دارای شخصیتی علمی، عملی، انقلابی و مردمی است و انتخاب ایشان نشان دهنده آن است که خوزستان ظرفیت‌های بزرگی در پرورش نیروهای متخصص و توانمند دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه مسایل خوزستان در حوزه کشاورزی و آب بسیار مهم هستند، گفت: استاندار جدید خوزستان متخصص این حوزه است و متناسب با فوری‌ترین نیازهای استان، انتخاب شده است.

وحیدی ادامه داد: استاندار جدید خوزستان در سطح ملی کار کرده و با مسایل ملی آشنا است. نیروهایی که در گذشته از استان رفته‌اند، ظرفیت‌های ملی هستند و می‌توانند برای استان بسیار مفید باشند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور دغدغه خوزستان را دارند، گفت: همه این مسایل استاندار جدید را پشتیبانی خواهد کرد تا با حمایت نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان و مسئولان محلی شاهد حل مشکلات خوزستان باشیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه یکپارچگی و یکدستی شرط موفقیت است، افزود: دولت انقلابی و مجلس انقلابی امروز همه باید یکپارچه برای حل مشکلات کشور قدم بردارند.

وحیدی با اشاره به حمایت دولت از استاندار خوزستان برای حل مشکلات استان، ادامه داد: همه باید یک دست برای سربلندی استان تلاش کنند و یکپارچگی‌ و یکدستی در پیشرفت شرط اصلی است و نباید هیچ مساله حاشیه‌ای بر این مساله مهم فائق آید.

وی افزود: در خوزستان ترکیب بسیار زیبایی از اقوام وجود دارد و این یک فرصت بسیار بزرگ است و باید از آن استفاده شود. این فرصت‌ها پنجه در پنجه یکدیگر می‌توانند مشکلات خوزستان را حل کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه خوزستان ظرفیتی دارد که باید به همه کشور کمک کند، عنوان کرد: اینکه این ظرفیت‌ها شکوفا و به کارگیری شود، مساله‌ای بسیار مهم است که باید مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد.

وی افزود: خوزستان همان طور که در دفاع مقدس سرفرازانه الگوسازی کرد، در پیشرفت و توسعه نیز به همین شکل عمل خواهد کرد.

وزیر کشور تصریح کرد: برای خوزستان نیازمند سند توسعه و پیشرفت هستیم و براساس این سند اختیارات و منابع در اختیار استان قرار داده خواهد شد. اختیارات باید به استان بازگردد تا استاندار بتواند به کمک مدیران استانی مشکلات را حل کند.

وی با بیان اینکه همه باید در ساختن خوزستان کمک کنند، عنوان کرد: همه شرکت‌ها و صنایع بزرگ باید در یک برنامه جمعی نقش خود را در این توسعه مشخص کنند. این شرکت‌ها باید در میدان توسعه حضور داشته باشند و در توسعه استان نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوزستان در بخش‌های مختلف گفت: اقتصاد دریا بسیار مهم است که باید در خوزستان مورد توجه جدی قرار بگیرد. این ظرفیت باید به خوبی بارور شود. همچنین ظرفیت اقتصاد کشاورزی باید در خوزستان فعال و بارور شود.

وزیر کشور ادامه داد: حوزه صنایع اعم از صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی و صنایع پایین دستی پتروشیمی باید مورد توجه قرار بگیرند.

وحیدی با بیان اینکه کانون‌های محرومیت در خوزستان وجود دارد که باید رفع محرومیت شوند، گفت: ۱۲۳ نقطه کانون محرومیت در خوزستان شناسایی شده که با هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط باید در قالب یک برنامه هماهنگ نسبت به محرومیت‌زدایی این نقاط اقدام کرد.

وی با اشاره به بحث مدیریت شهری در برخی از شهرهای خوزستان گفت: سیمای برخی از شهرهای خوزستان باید تغییر کند و شهرداران و شوراهای شهر باید همت کنند تا سیمای برخی از شهرهای خوزستان تغییر کند و با نشاط‌تر شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا