اخبار خوزستاناقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

قرارگاه رسانه‌ای مدیریت مصرف برق، (طرح شهید عباسپور) تشکیل شد

 

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز – مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در اولین نشست قرارگاه رسانه ای مدیریت مصرف برق (طرح شهید عباسپور) که در محل این شرکت برگزار شد، استفاده از ظرفیت رسانه به اشکال مختلف را کمک به صنعت برق استان و فرهنگسازی در این زمینه عنوان کرد و گفت: استفاده از بستر رسانه در قالب جشنواره رسانه ای و نشست خبری و انتشار اخبار و عکس نوشته ها در شبکه های اجتماعی، باعث آگاه سازی جامعه و اصلاح الگوی مصرف می شود و با توجه به اینکه نیاز به مدیریت مصرف داریم، لذا از این اتفاقات خوب استقبال می کنیم.

دکتر علی سلیمانی، با ابراز خرسندی از وجود ظرفیت بسیج رسانه استان و اعلام آمادگی سپاه جهت کمک به شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در راستای مدیریت مصرف، به بحران های به وجود آمده در بحث آب اشاره کرد و گفت: عمده مشکلات حوزه برق هم ناشی از کاهش آب پشت سدها و تولید برق است و حالا که در شرایط ناترازی تولید و مصرف قرار داریم، در این شرایط نیاز به کمک داریم.

سلیمانی با اشاره به کاهش بارندگی ها، افزایش دما، کاهش تولید، اوج گرفتن مصرف، و پدیده رمز ارزهای غیرمجاز، تاکید کرد: امروز برای استفاده از برق به مدیریت مصرف از سوی مشترکین نیاز است که همراهی و همکاری رسانه ها و لبیک سپاه، بسیج رسانه، بسیج صدا و سیما و بسیج ادارات، مجموعه صنعت برق استان را بیش از پیش جلو می برد .

وی تاکید کرد: پرداختن به اقدامات انجام نشده در شرایط فعلی دردی از مشترکین برق که به صورت لحظه ای به آن احتیاج دارند را دوا نمی کند، لذا آگاه سازی، اطلاع رسانی دقیق و همراهی مردم برای مدیریت مصرف و کاهش مصرف، هم به اقتصاد جامعه و هم به صنعت برق کمک می کند و به همین جهت قدردان رسانه ها هستیم که در مسیر همراهی می کنند.

قرارگاه رسانه ای، یک ابلاغ کشوری است

دکتر سجاد بهمئی، رئیس سازمان بسیج رسانه استان نیز در این نشست گفت: پس از نشست ویدیو کنفرانسی سپاه و شرکت توزیع در سراسر کشور، وظایفی بر عهده سازمان بسیج رسانه گذاشته شد و اگر بتوانیم در این حوزه فعالیت اثرگذار رسانه ای داشته باشیم قطعا می توانیم شایعات حوزه آب و برق را کنترل کنیم.

بهمئی با بیان این که نیاز بود که در حوزه رسانه یک قرارگاه رسانه‌ای با محوریت مدیریت مصرف تشکیل شود، تاکید کرد: با حضور رسانه ها، قدرت و توانایی مدیریت بخش آب و برق بیشتر است لذا با توجه به اینکه این قرارگاه رسانه ای، یک ابلاغ کشوری است، در حوزه تولید محتوا و انتشار آن اقدام می کند و این ظرفیت هم در مرکز استان هم در شهرستان‌ها وجود دارد که محتوا را به صورت ویژه نشر دهد. متولیان امر فرهنگ، مثل بسیج رسانه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری ها و تمامی رسانه ها در این مسیر می‌توانند کمک کنند .

بهمئی با بیان این‌که ظرفیت تولید محتوای رسانه ای در راستای بهینه سازی مصرف برق و صرفه جویی را داریم، اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق هم با اشتراک گذاری پیام های مد نظر و تاثیرگذار خود در راستای مدیریت مصرف با اعضای قرارگاه، جامعه بیشتری را با نیاز امروز صنعت برق آگاه می سازد و این آگاه سازی و جریان سازی به همراهی مشترکین و اصلاح الگوی مصرف برق می انجامد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان خوزستان، با اشاره به نیاز افزایش تولیدات رسانه ای با موضوع مدیریت یا کاهش مصرف برق، برگزاری یک جشنواره رسانه ای را مطرح کرد و گفت: برگزاری جشنواره رسانه ای و افزایش تولیدات رسانه ای در حوزه برق، قطعا تاثیرگذاری ویژه ای در راستای صرفه جویی و مدیریت مصرف به دنبال دارد.

وی افزود: عکس، تولید مصاحبه و گزارش خبری و تحلیلی، موشن گرافیک، و یادداشت با موضوع مدیریت مصرف یا اصلاح الگوی مصرف از بخش های این جشنواره باشد ‌که با همکاری سپاه، بسیج رسانه، بسیج صدا و سیما و شرکت توزیع نیروی برق خوزستان برگزار شود.

در پایان این نشست، مقرر شد تا با برگزاری تور رسانه ای از مکان های تولید یا توزیع و دیسپاچینگ برق استان با حضور کارشناسان این صنعت، برگزاری نشست خبری مشترک با سپاه، بسیج رسانه و شرکت توزیع نیروی برق خورستان، و برگزاری جشنواره رسانه ای با موضوع مدیریت مصرف برق به مجموعه صنعت برق خوزستان کمک شود تا با همکاری همه ی مشترکین از بروز خاموشی ها جلوگیری شود.
همچنین از مرکز دیسپاچینگ این شرکت و شیوه توزیع و پایش برق و افزایش مصرف برخی مشترکین در سطح استان، بازدید به عمل آمد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا