ایران و جهان

حمایت قاطع ایران از کوبا در مبارزه علیه اقدامات غیرقانونی آمریکا


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، نماینده ایران در سازمان ملل گفت، جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت کوبا در مبارزه علیه اقدامات غیرقانونی آمریکا قاطعانه حمایت می‌کند.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد طی سخنانی در نشست فوق العاده روز چهارشنبه سفرای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، با اشاره به ماهیت خصمانه و تحریک آمیز سیاست‌های آمریکا در قبال کوبا، این سیاست‌ها را نقض آشکار هنجارها و قواعد اساسی حقوق بین الملل و تضعیف کننده حقوق بشر و دموکراسی دانست. وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع و همبستگی خود را با مردم و دولت کوبا در مبارزه علیه اقدامات آمریکا اعلام می‌دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تداوم اقدامات یک جانبه ظالمانه ایالات متحده علیه اعضای جنبش عدم تعهد و نقض قواعد بین الملل و منشور ملل متحد را تقبیح کرد و گفت: “ایالات متحده طی چندین دهه تحریم‌های گوناگونی را علیه برخی کشورهای جنبش عدم تعهد حتی در شرایط غم انگیز شیوع کرونا اعمال و رنج و سختی‌های ویرانگری را به آن‌ها تحمیل کرده است. آمریکا با اعمال تحریم‌های شدید تجاری، محدودیت‌های مالی، مسدود کردن دارایی‌ها، ممنوعیت سفر و سایر اقداماتی که هدفی جز تضعیف اراده و استقلال کشورها ندارد، این روند را تسریع کرده است که نمونه بارز آن را مشخصاً در مورد ایران و در طی ۴۰ سال گذشته شاهد بوده ایم.

تخت روانچی در پایان بر ضرورت یافتن روش‌های بهتر برای اقدامی قاطعانه در مقابله با فشار آمریکا بر دیگران و نقض قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا