ایران و جهان

عزل و نصب جدید در موساد/«مایک پمپئو» به اراضی اشغالی سفر می کند


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه جروزالم پست، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در مراسم سالانه اعطای جوایز دفتر نخست وزیری اسرائیل به افسران ویژه موساد با معرفی «دیوید بارنیا» ۵۶ ساله به عنوان جانشین «یوسی کوهن» و رئیس جدید این نهاد جاسوسی گفت: «بارنیا که با نام مستعار ددی نیز شناخته می‌شود، جانشین مدیر برکنار شده یوسی کوهن خواهد شد».

لازم به ذکر است، دیوید بارنیا که ۲۵ سال سابقه فعالیت در سرویس جاسوسی اسرائیل را داراست، پیش از این، معاون کوهن بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه صحبتهای خود مدعی شد که اولویت اصلی بارنیا در سازمان جاسوسی موساد، جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای خواهد بود.

از سوی دیگر، برخی خبرها حاکی از آن است که «مایک پمپئو» وزیر خارجه پیشین ایالات متحده- در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» – قرار است هفته جاری برای شرکت در مراسم بازنشستگی «یوسی کوهن» رئیس موساد به اراضی اشغالی سفر کند.

گفتنی است، از سال ۱۹۶۷ تمام دولت‌های آمریکا بلندی‌های جولان و شهرک‌های صهیونیستی واقع در کرانه باختری را تحت عنوان اراضی اشغالی می‌شناختند؛ اما در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ سیاست واشنگتن نسبت به شهرک‌های غیر قانونی تغییر کرد و به آن مشروعیت داد.

از همین رو، پمپئو در اسفندماه ۹۸ از حذف واژه «اشغالی» برای بلندی‌های جولان سوریه در گزارش سالانه حقوق بشر این کشور حمایت کرده بود. وی همچنین در پشتیبانی کامل و علنی خود از رژیم اشغالگر صهیونیستی سیاست وزارت خارجه آمریکا نسبت به شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری را لغو کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا