ایران و جهان

صندوق ذخیره فرهنگیان، گاو صندوق نیست


به گزارش خبرنگار مهر، سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز (سه‌شنبه) در تجمع و همایش فرهنگیان که در محل هتل المپیک تهران برگزار شد، اظهار داشت: در این مقطع بسیار حساس برای تصمیم‌گیری مردم عزیزمان و جوانان که چهل سال خدمات، مجاهدت‌ها، ایستادگی‌ها در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس انجام دادند، ارج می‌نهیم.

وی عنوان کرد: در بیانیه گام دوم هم وضع موجود و وضع مطلوب به وضوح تبیین شده است. کشور نیاز به تحول دارد و در این تحول همه دلسوزان و دغدغه مندان باید نقش ایفا کنند و هیچکس نباید در این نقش آفرینی غایب باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: فرهنگیان و روشنفکران حقیقی جامعه که امروز در جایگاه معلم و فرهنگی ایفای نقش می‌کنند، پیشتاز تغییر و تحول هستند. نقش معلمان در ایجاد تحول بی نظیر است. باید نقش معلمان و فرهنگیان در کشور را شناخت.

رئیسی بیان کرد: اگر گفته می‌شود که معلم کار انبیایی می‌کند معنایش این نیست که جایگاه او را در حد کارمند کاهش داد. نقش معلم انبیایی و هشدار دهندگی به جامعه است.

وی با بیان اینکه ما در اجرای عدالت عقب ماندگی داریم، افزود: اجرای عدالت فقط در قوه قضائیه نیست. باید در تمام امور کشور اجرای عدالت تحقق یابد. یکی از محورهای مهم عدالت، عدالت آموزشی است که یکی از محورهای مهم سند تحول آموزش و پرورش است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر به سند تحول آموزش و پرورش و عدالت آموزشی توجه می‌شد وضع معلمان و فرهنگیان ما این نبود. مدرسه مبدأ تحول در آموزش و پرورش است. باید اتفاقی بیافتد و معلمان و فرهنگیان در این اتفاق نفش مؤثری دارند.

رئیسی ضمن ارج نهادن به مقام معلمان بازنشسته بیان کرد: بازنشستگان چراغ راهنمای فرهنگیان و معلمان هستند. باید به وضعیت بازنشستگان خصوصاً بازنشستگان فرهنگی توجه ویژه شود. برنامه ما در دولت این است که به بازنشستگان فرهنگی توجه ویژه صورت گیرد.

وی گفت: از کادر درمان برای حضورشان تشکر می‌کنم. از معلمان هم که اجازه ندادند آموزش در کشور رو به تعطیلی برود تشکر می‌کنم. معلمان بسته‌های آموزشی تولید کردند و اجازه ندادند علم در کشور دچار توقف و تأخیر شود. از معلمان کنار کادر درمان تشکر می‌کنم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه آموزش، کالا نیست بلکه ستون پیشرفت کشور است، خاطرنشان کرد: نباید در علم کیفیت فروشی کرد. کیفیت را با هر چه مبادله کنیم در آموزش و پرورش خسارت دیده‌ایم.

رئیسی با تاکید براینکه نباید طرح رتبه بندی معطل بماند، گفت: طرح رتبه بندی معلمان باید به سرعت اجرایی شود. مگر می‌شود یک مسأله ای قانون باشد و افراد با سلیقه خود قانون را به تأخیر بیاندازند. ما قانون مداری را در کشور باب خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها، منافع نقش مهمی دارند. افرادی که تعارض منافع دارند باید از صحنه‌های تصمیم گیری بیرون بروند تا عدالت برقرار شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به صندوق ذخیره فرهنگیان و اینکه این صندوق گاوصندوق نیست بلکه باید به صورت شیشه‌ای در محل تماشای فرهنگیان و معلمان قرار گیرد، تاکید کرد: فرهنگیان باید بدانند در این صندوق چه می‌گذرد.

رئیسی با بیان اینکه آموزش در دولت مردمی، باید مردمی شود، گفت: عدالت آموزشی حکم می‌کند باید نسبت به روستاییان و عشایر توجه ویژه ای شود. ظرفیت‌های کشور باید به صورت عادلانه توزیع شود. عدالت حکم می‌کند ظرفیت‌های کشور به صورت عادلانه در میان همه مناطق و آحاد جامعه تقسیم شود.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید به صورت کمی و کیفی تقویت شوند و معلمان با ارتباط با دانشگاه و اساتید دانشگاهی باید ارتقا یابند و تقویت شوند. نقش دانشگاه‌ها در ارتباط با فرهنگیان نقش ویژه ای است. اینکه فرهنگیان باید نسبت به آینده کشور حساس باشند حرف درستی است زیرا آنها نقش پیشتازان جامعه را دارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تعریف سیاسی بودن از نگاه مقام معظم رهبری عنوان کرد: سیاسی به معنای جناح بازی و سیاست زدگی نیست. آموزش و پرورش به عنوان پیشرانه باید نقش سیاسی خود را ایفا کند اما سیاست زدگی به نحوی که مسأله اصلی شود در دانشگاه و آموزش و پرورش قطعاً مشکل ایجاد خواهد کرد.

رئیسی تاکید کرد: ما به عشق رهبر، به عشق فرهنگیان، به عشق دانش آموختگان اینجا هستیم. کتاب مهم است اما به جای کتاب محوری معلم محوری جایگاه درست تری دارد. باید انقلابی و حساب شده عمل کرد اما شتابزده عمل کردن درست نیست.

وی افزود: در برخی از موارد، متأسفانه قانون اجرا نشده است و ما سریعاً قانون را اجرا خواهیم کرد. در برخی از موارد هم نیازمند امور میان مدت و دراز مدت هستیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ضمن گرامیداشت یاد شهدای معلم مانند شهید رجایی و شهید مطهری، اظهار کرد: سلامت مردم برای ما بسیار اهمیت دارد. از اینکه پروتکل‌های بهداشتی جلسه را رعایت کردید سپاسگزارم.

رئیسی بیان کرد: فرهنگیان و معلمان عزیز نقش پیشروان، روشنفکران و منورالفکرهای جامعه را برعهده دارند که باید به آن توجه شود. معیشت معلم امر ضروری است و نباید معیشت معلم را معطل کرد. بخشی از مشاغل مانند قاضی و معلم نمی‌توانند کار دوم داشته باشند و باید معیشت آنها را به گونه‌ای تأمین کنیم که نیاز به کار دوم نداشته باشند.

وی ادامه داد: رمز موفقیت را امام به عنوان معلم اول انقلاب به ما آموخت و آن توکل به خدا و اعتماد به داشته‌های کشور است. کشور خیلی دارایی دارد و مهمترین آن نیروی انسانی کارآمد است. اگر در تصمیم سازی و تصمیم گیری به نیروی انسانی کارآمد توجه نشود، کشور خسارت خواهد دید.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان گفت: همه شما و اطرافیانتان باید در انتخابات مشارکت کنید و پشتوانه دولت به رأی و مشارکت بالا است. رأی خود را در صندوق بیاندازید که رأی مردم می‌تواند دولت با پشتوانه قوی را رقم بزند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا