ایران و جهان

سند آمایش ۳۱ استان کشور تدوین شد


به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت ظهر پنجشنبه در آئین بهره برداری از ساختمان جدید مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با بیان اینکه دو ماه از دوره هشت ساله فعالیت دولت تدبیر و امید باقی مانده است، اظهار داشت: راهبران و رصد کنندگان توسعه کشور در مأموریت سازمان برنامه و بودجه بوده است و از این رو در این زمینه باید پاسخگو باشیم که در چه شرایطی قرار داریم.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر وامید سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی و سازمان برنامه و بودجه به عنوان ساختار متناسب این اهداف راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: برای این امر اتاق فکری را تحت عنوان مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری را احیا کردیم و برای اینکه از استانداردهای علمی برخوردار باشد از وزارت علوم برای این مرکز مجوز دریافت کردیم.

۳ جلد سند آمایش ملی به رهبر معظم انقلاب تقدیم شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه تهیه اسناد استانی و سند ملی آمایش از مهم‌ترین اقدامات مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری بوده است، تصریح کرد: در این زمینه ۵۰ سال مطالبه صورت گرفت وامروز به مرحله نهایی رسیده است که تجارب علمی در این زمینه تأثیرگذار بوده و طی سه روز گذشته سه جلد از سند آمایش کشور به رهبر معظم انقلاب تحویل شده است.

وی با بیان اینکه سند آمایش کشور تا سال ۲۰۲۴ برنامه کشور را تعریف کرده است، ادامه داد: این سند برای هر ۳۱ استان کشور تهیه شده است.

نوبخت با بیان اینکه برنامه ششم برجام نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور نوشته شده است، ابراز داشت: در ۱۲ رسته در شرایط تحریم برای دستگاه‌ها برنامه تعریف شده است و این امر منجر به توسعه شده است.

۵۴۵ میلیارد تومان به پروژه‌های نیمه تمام اصفهان اختصاص یافت

وی با بیان اینکه ۵۴۵ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان اصفهان تخصیص یافته است، ادامه داد: در این زمینه ۲۲۵ میلیارد تومان برای کنارگذر شرق اصفهان اختصاص یافت، برای دیگر پروژه‌ها نیز تأمین اعتبار شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه امروز دو هزار واحد مسکونی برای محرومان استان اصفهان بهره برداری شده است، اضافه کرد: این آمار در کل کشور ۶۰ هزار واحد بوده است.

راه‌اندازی بزرگ‌ترین خط ریلی در کشور

وی با بیان اینکه خط انتقال آب و اتصال اصفهان به بهارستان نیز در مرحله پایانی است، ابراز داشت: همچنین بزرگترین خط ریلی کشور را در مرحله اجرایی رسانده‌ایم و در این خط همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و گیلان را به شبکه سراسری ریلی وصل کرده‌ایم.

نوبخت با بیان اینکه همه اقدامات صورت گرفته در کشور طی چند سال اخیر آثار برنامه‌ریزی درست برای بودجه علی رغم محاصره اقتصادی بوده است، تصریح کرد: آثار این برنامه‌ریزی را همچنان طی چند سال آینده نیز شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اجازه ندادیم حقوق دولتی‌ها به تأخیر بیفتد، افزود: این در حالی است که همه بلایای طبیعی در دولت تدبیر و امید نازل شد و در این دولت سیل، زلزله، بیماری و … را داشتیم اما توانستیم کشور را اداره کنیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا