ایران و جهان

حکم سرلشکری سردار حجازی به خانواده وی تقدیم شد


به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در منزل سردار سید محمد حسین زاده حجازی، جانشین پیشین نیروی قدس سپاه، حکم سرلشکری این شهید را که به تصویب فرمانده معظم کل قوا رسیده است، تقدیم خانواده وی کرد.

در متن این حکم آمده است:

خانواده محترم سردار سرلشکر پاسدار شهید سید محمد حسین زاده حجازی

مفتخر شدن شهید بزرگوار به درجه سرلشکری که به پاس احراز شایستگی‌ها و در اجرای اوامر مقام معظم فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله امام‌خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) در تاریخ ۱۴۰۰/۱/۲۸ تحقق یافت، موجب افتخار و مباهات است.

سرلشکر باقری در این دیدار با اشاره به نقش آفرینی‌ها و خدمات صادقانه و موثر شهید حجازی طی دوران مختلف در لباس پاسداری، اظهار داشت: شهید حجازی در مسئولیت‌های مختلفی که بر عهده داشت چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن و حتی در زمانی که در لبنان حضور داشت، همواره تاثیر گذار بود.

وی افزود: یک ماه پس از آغاز جنگ تحمیلی، برای اولین بار شهید حجازی را در پادگان گلف اهواز ملاقات کردیم، آن زمان رزمندگان اعزامی از اقصی نقاط کشور به جبهه‌های جنوب در این پادگان حضور پیدا می‌کردند و شهید حجازی هر ۱۵ دقیقه برای هزاران رزمنده‌ای که به آنجا می‌آمده بودند، سخنرانی می‌کرد و آن‌ها را نسبت به وضعیت جبهه‌ها توجیه می‌کرد و سپس سازماندهی و به یگان‌ها و خطوط دفاعی کشور در جبهه گسیل می‌داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر شهید حجازی را مجاهد فی سبیل الله و الگویی شایسته برای نسل جوان جامعه به ویژه در نیروهای مسلح و مدافعان انقلاب و میهن اسلامی توصیف کرد و گفت: آثار و برکات وجودی سردار حجازی برای همیشه در اذهان رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت منطقه باقی خواهد ماند و تاریخ از او و سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی همواره به نیکی و با احترام یاد خواهد کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا