ایران و جهان

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها محمدرضا علی اشرفی: تنور انتخابات ۲۸ خرداد ماه روز به روز در حال گرم شدن است و هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات خود را از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی و اجتماعی آغاز کرده‌اند.

این روزها با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات گروه‌های مختلف سیاسی و احزاب و جناح‌ها در کنار اقشار مختلف مردمی در تدارک ستادهای مردمی هستند.

با نزدیک شدن به ۲۸ خرداد تعداد ستادهای مردمی و انتخاباتی کاندیداها در حال افزایش است و اخباری از استان‌های مختلف به گوش می‌رسد که نشان دهنده تعداد بالای ستادهای مردمی آیت الله رئیسی نسبت به دیگر کاندیداها است.

آخرین اظهارات داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

«محسن مهرعلیزاده» نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفتگوی شبکه خبر، درباره وضعیت بیکاری، گفت: برای دستیابی به این هدف، در سال اول با توجه به راه اندازی تولید و واحدهای خوابیده، می‌توانیم نزدیک ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار از اشتغال‌های از دست رفته را برگردانیم.

«سعید جلیلی» در افتتاحیه استودیو شبکه اختصاصی «جهاد و جهش» در فضای مجازی گفت: به همت جوانان متخصص، انقلابی و با انگیزه کشورمان در رسانه ملی امکانی برای کاندیداها قرار داده شده است که می‌توانیم برنامه‌های خود را در آن منتشر کنیم. ما نیز با استفاده از این فرصت بیست و چهار ساعته برای ارائه برنامه‌های خود در این بستر مؤثر و آسان برنامه‌های خود را ارائه خواهیم کرد.

«حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی» در خصوص برنامه دولت احتمالی‌اش برای مقابله با قاچاق و واردات بی رویه گفت: باید با قاچاق به ویژه قاچاق سازمان یافته برخورد کرد اما اگر مشکل صرفاً با برخوردهای پلیسی و قضائی حل می‌شد تاکنون باید قاچاق ریشه‌کن می‌شد.

«محسن رضایی» نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در ادامه برنامه‌های انتخاباتی خود در جمع فعالان اقتصادی و در نشستی که در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، اظهار داشت: من برای میتینگ دادن اینجا نیامده‌ام و درد مشترک ما اقتصاد و هدف ما توسعه پایدار اقتصاد کشور است.

«علیرضا زاکانی» نیز بعداز ضبط برنامه تلویزیونی اظهار داشت: نباید در شهر به دنبال قاچاقچی باشیم، کوله‌بران هم قاچاقچی نیستند، قاچاقچیان واقعی را باید در پس پرده سراغ گرفت.

«سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه برنامه‌هایی برای حل مشکلات مردم داریم، گفت: چیزی که اصلاحات را نهادین، پایدار و بنیادین می‌کند، تغییر ساختار نظامات اداری کشور است.

«عبدالناصر همتی» نیز در برنامه رادیویی با بیان اینکه در اقتصاد ۳ اولویت دارم، گفت: نخست بهبود روند اقتصادی برای من اولویت دارد، شرایط را این‌گونه دیدیم که بهبودی از روند اقتصادی در کشور وجود ندارد. دومین اولویت تولید ثروت، برای کشور است. اولویت سوم نیز بیکاری است.


در زیر آخرین اخبار انتخابات از استان‌های مختلف کشور را مرور می‌کنیم


آذربایجان شرقی؛ تشکیل ستاد اصلاح طلبان طرفدار آیت الله رئیسی در تبریز

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

رئیس شورای وحدت آذربایجان شرقی از تشکیل ستاد اصلاح طلبان طرفدار آیت الله رئیسی در تبریز استقبال کرد.

حجت الاسلام حسین ایمانی در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: ما از اصلاح طلبانی که برای مقابله با رانت، مقابله با فساد، مقابله با تزریق ناامیدی به میدان آمده و از گفتمان عدالت حمایت می‌کنند، در قالب ستاد اصلاح طلبان طرفدار آیت الله رئیسی استقبال می‌کنیم و بستر فعالیت آنها نیز فراهم است.


آذربایجان غربی؛ نصب ۱۳۰ تابلوی تبلیغاتی در شهر ارومیه

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

سرپرست ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ارومیه هم گفته که ۱۳۰ تابلوی تبلیغات انتخاباتی با هدف نصب تبلیغات نامزدهای انتخابات ۲۸ خرداد در ۶۰ نقطه از شهر ارومیه شهر نصب شده است.

رئیس کل دادگستری استان نیز از تشکیل اکیپ‌های سیار قضائی انتظامی امنیتی برای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در مناطق شهری خبر داده است.

فرماندار ارومیه هم با اشاره به اینکه شعبات اخذ رأی در شهرستان ارومیه به تعداد ۶۳۱ شعبه افزایش یافته، افزود: با افزایش تعداد شعبات اخذ رأی نسبت به دوره‌های قبل، اقدامات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده تا مردم با خیال راحت در حوزه‌های رأی گیری حضور یابند.


اصفهان؛ تبلیغاتی که ضد تبلیغ شد / حضور پررنگ بانوان در ستادهای داوطلبان

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

رقابت داوطلبان در انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان و همچنین انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری روز به روز گرم‌تر می‌شود، پس از دعواهای فضای مجازی بر سر دفتر ستاد مرکزی و انتشار ویدئوهای نامربوط این بار طرفداران داوطلبان بنرهای تبلیغاتی رقبا را در تیررس قرار داده و نقدهایی را بر متن و عکس استفاده شده برای داوطلبان وارد کردند، البته قابل ذکر است که بین طرفداران یک داوطلب ریاست جمهوری نیز در این زمینه بحث و گفت‌وگوها بالا گرفته است.

از سوی دیگر نیز در حوزه انتخابات شوراهای شهر شاهد هستیم که صفحات مجازی داوطلبان به جای پرداختن به انتخابات ششمین دوره شورای شهر بیشتر در زمینه انتخابات ریاست جمهوری فعالیت دارند.

حضور بانوان در ستادهای انتخاباتی ۱۴۰۰ گویا رنگ و بوی دیگری به خود دارد، چرا که این روزها استفاده از ظرفیت اجتماعی و قدرت فکری و تخصصی بانوان فرهیخته و توانمند به عنوان بخش اثرگذار جامعه و همکاری با ستادهای مردمی خودجوش و آتش به اختیار که مسئولین آنها توسط ستاد کشوری انتخابات شورای وحدت تعیین و منصوب شده و به صورت مستقل اداره می‌شوند نیز از جمله موارد مهم مد نظر در این حکم به شمار می‌رود. مشروح گزارش مهر را اینجا بخوانید.


البرز؛ معرفی مسئول ستاد انتخاباتی رئیسی در البرز

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

بر اساس حکمی از سوی علی نیکزاد «حسن شوندی» مسئول ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در استان البرز شد.

محسن منصوری مسئول امور استان‌های ستاد مرکزی سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در مراسم معارفه حسن شوندی به عنوان مسئول ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در استان البرز اظهار کرد: در مدیریت کشور طی هشت سال گذشته با تجربه تلخی مواجه شدیم و برخی با اینکه کارشناس ارشد در اداره امور بودند اما به خاطر اینکه رگه‌هایی از انحرافات را داشتند و از خط ولایت دور شدند نتوانستند به درستی کشور را اداره کنند.

سلیم عجمی مسئول ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در البرز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه باید به دور از وعده‌های توخالی و هیاهوی پوشالی باشیم، گفت: گفتمان مردم باید در انتخابات ۱۴۰۰ پیروز شود.

متن کامل اظهارات را اینجا بخوانید.


ایلام؛ ایلامی‌ها آماده خلق حماسه‌ای دیگر

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

استان ایلام با جمعیت ۶۰۰ هزار نفری مانند سال‌های گذشته آماده حضور پرشور و پررنگ در انتخابات ۲۸ خردادماه است، البته مردم در مشارکت‌های قبلی سابقه درخشانی از خود برجای گذشته‌اند.

در سال‌های گذشته استان ایلام همواره از جمله سه استان اول کشور در مشارکت در انتخابات مختلف بوده است، مردم این استان به رغم همه مشکلات پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند. مشروح گزارش مهر را اینجا ببینید.

استاندار ایلام هم با اشاره به اینکه ۷۷۱ شعبه اخذ رأی در استان ایلام دایر می‌شود، گفت: برای سلامتی مردم شعب اخذ رأی افزایش یافته است.


بوشهر؛ عملیات رسانه‌ای انتخابات با پخش ۷۲ هزار دقیقه برنامه

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

سیدحسین ناظر صبح سه‌شنبه در همایش مجازی ستاد انتخابات مراکز استان‌های رسانه ملی اظهار داشت: عملیات رسانه‌ای انتخاباتی صدا و سیمای مرکز بوشهر با ۷۲ هزار دقیقه برنامه در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: از این میزان برنامه‌سازی ۴۰ هزار دقیقه در رادیو و رادیو نما، ۳۰ هزار دقیقه در تلویزیون و سامانه زیرنویس و دو هزار دقیقه در خبر و فضای مجازی و در گستره استانی، ملی و فراملی پخش می‌شود.

استاندار بوشهر هم از ممنوعیت برگزاری گردهمایی و تجمع در فضاهای سربسته خبر داد و گفت: شعب اخذ رأی در استان بوشهر افزایش یافته تا خطر شیوع کرونا کاهش یابد.


تهران؛ تشکیل پرونده برای نامزدهای متخلف انتخاباتی

در استان تهران هم رئیس دادگستری رباط کریم با اشاره به تبلیغات زودهنگام برخی از نامزدهای انتخاباتی گفته است که پس از پایان انتخابات همه متخلفان، به دادگستری فراخوانده شده و برایشان پرونده تشکیل می‌شود.

 کسانی که اعلام می‌کنند رأی نمی‌دهند هم صدا با دشمن هستند

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان نیز با اشاره به اقدام مناسب شورای نگهبان برای تأیید و انتخاب فرد اصلح توسط مردم گفت: کسانی که اعلام می‌کنند رأی نمی‌دهند هم صدا با دشمن هستند.

لاله افتخاری با حضور در نشست پرچم داران انقلاب اسلامی در نهضت امام خمینی (ره) ویژه بانوان که با موضوع قیام خونین ۱۵ خرداد در ساختمان مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با همکاری کارگروه زنان و خانواده قرارگاه فرهنگی نماز جمعه ورامین برگزار شد با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری برای مردم و کشور امنیتی پایدار را به ارمغان می‌آورد اظهار داشت: تشویق دیگران برای حضور حداکثری یکی از وظایف اصلی ما است که باید به آن واقف باشیم. متن کامل اظهارات را اینجا بخوانید.


خراسان جنوبی؛ تاکید آیت الله عبادی بر اولویت قرار گرفتن حل مشکلات مردم در دولت آینده

حل مشکلات مردم در دولت آینده در دستور کار باشد

آیت الله علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی خواستار اولویت بخشی مسئولان دولت آینده برای رفع مشکلات معیشتی مردم شد.

وی گفت: مردم از رها بودن و نظارت کم بر بازار گله‌مند هستند و امیدواریم دولت آینده بتواند روحیه ملتهب مردم را آرام کند. متن کامل اظهارات را اینجا بخوانید.


خراسان رضوی؛ ۹۰ هزار دانش‌آموز رای‌اولی در خراسان رضوی

خراسان رضوی ۹۰ هزار دانش‌آموز رای‌اولی دارد

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم اظهار داشت: امسال کشور حدود ۱.۵ میلیون رأی اولی برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دارد که حدود ۹۰ هزار آن آنان در خراسان رضوی هستند. متن کامل اظهارات را اینجا بخوانید.


خراسان شمالی؛ مطالبات جدی مردم از شورا

همواره در آستانه انتخابات شورای شهر، بازار وعده‌ها داغ می‌شود؛ وعده‌هایی که گاهی منطقی و با برنامه بوده و گاهی بدون پشتوانه به نظر می‌رسد؛ اما در میان این سیل وعده‌ها مردم به دنبال مطالبات خود می‌گردند. شهروندان مشکلات خود و اطرافشان را می‌دانند و مسئولانی می‌خواهند که به این مشکلات رسیدگی کنند.

اما به میان مردم کوچه و بازار رفتیم تا ببینیم مطالبات آن‌ها از داوطلبان چیست؟ مردم چه خواسته‌هایی دارند که داوطلبان در صورت جذب اعتماد مردم باید آن‌ها را اجرا کنند. مشروح گزارش مهر را اینجا بخوانید.

مسئولان با انجام وظیفه مردم را به حضور در انتخابات دعوت کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم گفت: مسئولان باید در عمل مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند و این اقدام عملی همان انجام وظایف است.


خوزستان؛ مشارکت ملت پشتوانه دولت

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انتخابات یک مسئله کلیدی و سرنوشت‌ساز برای تمام کشور است و مشارکت آحاد مردم در انتخابات به دلیل اینکه مشارکت در سرنوشت خودشان محسوب می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: دولتی که با رأی بالای مردم روی کار بیاید قطعاً با پشتوانه قوی‌تری می‌تواند به حل مشکلات بپردازد؛ بنابراین شرکت نکردن در انتخابات هیچ توجیه عقلانی ندارد و همه ما موظف هستیم که در این عرصه مهم و حیاتی شرکت کنیم.


زنجان؛ تعیین اماکن غیرمسقف نقاط شهری برای انجام تبلیغات انتخاباتی

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان هم گفت: اماکن غیر مسقف نقاط شهری برای انجام تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در استان شناسایی و تعیین شده است.

فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی با جدیت رصد می شود

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان نیز به برگزاری انتخابات در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تمام اقدامات انجام شده در خصوص انتخابات در فضای مجازی با جدیت رصد می‌شود.

حسین میرزاپور در گفتگو با خبرنگار مهر به برگزاری انتخابات در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تمام اقدامات انجام شده در خصوص انتخابات در فضای مجازی با جدیت رصد می‌شود.


سمنان، تشکیل قرارگاه مردمی «سرباز جمهور» در استان

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

حجت‌الاسلام عباس عبدالهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه دغدغه همه دلسوزان نظام اسلامی، در ابتدا مشارکت حداکثری و بعد شناخت و انتخاب نامزد اصلح است، تاکید کرد: با توجه به این دو اصل اساسی قرارگاه مردمی «سرباز جمهور» در استان سمنان تشکیل شد لذا دولتی که در مقام ریاست جمهور است باید خود را «سرباز جمهور» بداند.


سیستان و بلوچستان؛ رفع مشکلات در گرو انتخاب اصلح

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

فدا حسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: قطعاً رئیس جمهور منتخب می‌تواند مشکلات معیشتی مردم و مرزنشینان را حل کند اما به شرطی که خود تحریمی را رفع کند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان سرزمینی سرشار از منابع طبیعی است که به دلیل مدیریت ضعیف و عدم بهره برداری از منابع خدادادی در طول ۴۰ سال اخیر هنوز هم با مشکلات ابتدایی دست و پنجه نرم می‌کنند.


فارس؛ تشکل‌ها هم‌صدا برای مشارکت حداکثری

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

در استان پهناور فارس این روزها مردم با تشکیل گروه‌های مختلف در فضای مجازی و راه اندازی ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری در نقاط مختلف این استان تنور انتخابات را گرم و روز به روز به شعله‌هایش می‌افزایند.

در فارس تب و تاب ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری بر خلاف شوراها بسیار پر رنگ تر است و در عین حال ستادهای انتخاباتی در سراسر شهرستان‌ها راه اندازی و به تعدادشان نیز افزوده می‌شود.

در این میان داوطلبان شوراهای شهر نیز در فضای مجازی کم و بیش در حال رخ نشان دادن هستند، زیرا هنوز مهلت قانونی تبلیغات شورای شهر اعلام نشده و فعالیت‌های نمایندگان پارلمان‌های محلی در فارس نیز به همین منظور فعلاً تب و تابی ندارد.

اما شنیده‌ها حاکی از آن است که جلسات به صورت روزانه در اماکن و پارک‌ها و جلسات شبانه نیز در مراکز شهرستان‌ها توسط داوطلبان شورای شهر در حال انجام و تصمیماتی نیز برای آینده شهر و مدیریت شهری در حال صادر شدن است. مشروح گزارش مهر را اینجا بخوانید.


قزوین؛ ۱۸ هزار رأی اولی آماده انتخابات

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: با توجه به حضور ۱۸ هزار رأی اولی در استان برنامه‌های منتخب در زمینه بصیرت افزایی توسط سازمان بسیج دانش آموزی استان در حال اجرا است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین هم اضافه کرد: برای پیشگیری از هر گونه مشکلی می‌بایست در هر شعبه اخذ رأی یک مراقب بهداشت به عنوان عضو شعبه مستقر شود، که در این راستا دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر موظفند مراقبان بهداشت را به ستادها و هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها معرفی کنند.

ویدئوی مهر از آخرین اخبار انتخاباتی قزوین را در ادامه می‌بینید.


قم؛ حضور در انتخابات، بیانگر غیرت و تعهد ایرانی

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

محمدعلی مجاهدی دبیر شعر آئینی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ضرورت مشارکت اقشار مردم در انتخابات گفت: به همه عزیزانی که به علل مختلف از جمله شرایط بسیار بد اقتصادی که امر معاش آنها را مختل کرده و ناراحتی بسیاری می‌کشند و به دیگرانی که احتمالاً تمایلی به حضور در این دوره انتخابات ندارند، عرض می‌کنم که امروز این کشور به عنوان یک کشور مستقل در سراسر جهان شناخته می‌شود و آیا غیرت شما اجازه می‌دهد که این سرزمین را به خناسان خارج نشین و وطن فروشانی قصد تجزیه ایران را دارند، واگذار کنیم؟

آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم نیز با اشاره به این موضوع که لزوم گره‌گشا بودن انتخابات برای مشکلات مردم گفت: این امر فقط با شرکت حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح ممکن می‌شود.


کردستان؛ برخورد شدید با متخلفان انتخابات در فضای مجازی

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی رئیس کل دادگستری کردستان روز سه شنبه در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان با اشاره به اولویت‌های مهم انتخاباتی در جمهوری اسلامی، اظهار داشت: حضور حداکثری مردم و انتخاب اصلح از مهم‌ترین اولویت‌های انتخابات هستند.

وی ضمن هشدار به افرادی که در فضای مجازی از خطوط قرمز نظام عبور می‌کنند تصریح کرد: دادگستری رفتار تمامی افراد را در فضای مجازی رصد نموده و با متخلفان به شدت برخورد می‌کند و در این زمینه هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت.


کرمان؛ تنور داغ رقابت شوراها در فضای مجازی

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

استان کرمان نیز مانند سایر استان‌های کشور خود را برای برگزاری انتخابات پر شور آماده می‌کند اما تنور این دوره از انتخابات شوراها و ریاست جمهوری بیشتر از آنکه در فضای عمومی شهرها داغ باشد در فضای مجازی و گروه‌های مختلف اجتماعی داغ شده است.

در شهر کرمان نیز به نظر می‌رسد رایزنی‌ها برای تشکیل ائتلاف‌های انتخاباتی در حال افزایش است و گروه‌های سیاسی و یا حتی اصناف مختلف در حال رایزنی برای ایجاد ائتلاف‌های مشخص هستند.

اما نکته عجیبی که در برخی از تبلیغات پیش از موعد مطرح می‌شود همان کلی گویی های مبهم در تبلیغات است، اشتغال‌زایی، مبارزه با بیکاری، خشکسالی، ایجاد زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف از جمله وعده‌هایی است که هدفی جز کسب رأی مردم را ندارند چون اصولاً این شعارها در حوزه مسئولیت شوراهای شهر و روستا نیست. مشروح گزارش مهر را اینجا ببینید.

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت الله رئیسی در استان کرمان هم بر لزوم افزایش مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد.


کهگیلویه و بویراحمد؛ انتخابات الکترونیکی در سه شهر

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری انتخابات در سه شهر استان تمام الکترونیکی خواهد بود. احد جمالی اظهار داشت: با توجه به شرایط ویروس کرونا رعایت کامل دستورالعمل‌ها بهداشتی ضروری است.

وی بیان کرد: شیوه نامه تبلیغات انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ به ستاد انتخابات استان ابلاغ شد و این شیوه نامه برای اجرا به فرمانداری‌های شهرستان‌های استان اعلام شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: امانتداری و بی طرفی همه مجریان در انتخابات مطالبه جدی مردم است.


گلستان؛ اجرای رزمایش انتخابات

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان با اشاره به تحویل تعرفه‌ها و دستگاه‌های احراز هویت از اجرای رزمایش سراسری در روز سه‌شنبه در استان خبر داد.

مدیرکل صدا و سیمای گلستان هم از تولید و پخش بیش از ۹ هزار دقیقه برنامه ویژه انتخابات دور سیزدهم ریاست جمهوری و دور ششم شورای اسلامی شهر و روستا در مرکز استان خبر داد.


گیلان؛ متفاوت‌ترین انتخابات در شهر رشت

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

فرماندار رشت هم با بیان اینکه، انتخابات آبروی نظام به شمار می‌رود و هیچ مانعی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد، تصریح کرد: امسال متفاوت‌ترین انتخابات در شهر رشت برگزار می‌شود که تمام الکترونیکی است.

محمد دوستار رئیس ستاد انتخابات آیت الله رئیسی هم عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تعدد ستادهای آیت الله رئیسی و سوالاتی که ممکن است در این خصوص برای مردم ایجاد شود، اظهار کرد: تمام ستادهای آیت الله رئیسی در گیلان، ستادهای مردمی هستند.


لرستان؛ استقرار شعب اخذ رأی انتخابات در فضای باز

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

رئیس ستاد انتخابات لرستان هم گفت: به فرمانداران و بخشداران تاکید شده که تا جایی که امکان دارد شعب اخذ رأی را در فضای باز مستقر کنند. فرمانده انتظامی لرستان نیز تاکید کرد: امنیت انتخابات در لرستان خط قرمز نیروی انتظامی است.

بیژن دارایی معاون دادگستری لرستان در سخنانی با اشاره به ایجاد ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری لرستان اظهار داشت: این ستاد با ۲۴ شعبه بر روند برگزاری انتخابات در استان نظارت دارد.

وی عنوان کرد: هر گونه اقدام و فعالیتی از سوی ستادهای انتخاباتی شامل تخریب، توهین، سیاه نمایی، نصب و الصاق پوستر بر روی تابلوهای عمومی، راهنمایی و رانندگی، بیمارستان‌ها و هر گونه تبلیغاتی خارج از دستورالعمل و شیوه نامه تدوین شده در ایام کرونا تخلف است.


مازندران؛ جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها

جشن تکلیف سیاسی با حضور دختران رأی اولی به مناسبت میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت در چالوس برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمود نبویان رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در مازندران هم با اشاره به اوضاع نامناسب اقتصادی گفت: باید با حضور خود و مشارکت در انتخابات، افراد شایسته را انتخاب کنیم.

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

حجت‌الاسلام نبویان با اشاره به نظرسنجی در مازندران برای شرکت در انتخابات گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که میزان مشارکت در استان بیش از ۵۰ درصد خواهد بود.


مرکزی؛ فراهم شدن شرایط اخذ رأی برای بیماران کرونایی

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی نیز گفت: تعدادی شعب سیار در تمامی شهرستان‌های استان مرکزی در نظر گرفته شده است و بیماران کرونایی نیز می‌توانند در انتخابات مشارکت داشته باشند.

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

بهروز اکرمی در حاشیه جلسه ستاد انتخابات استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وضعیت کرونایی در کشور و استان مرکزی، کلیه تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام شعب اخذ رأی برنامه‌ریزی شده است.


هرمزگان؛ تأمین امنیت انتخابات با ۶ هزار نفر

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

استاندار هرمزگان هم گفت: ۶ هزار نفر در تأمین امنیت انتخابات در هرمزگان مشارکت دارند.


همدان؛ وظیفه روحانیت برای ایجاد امید در بین مردم

حال و هوای انتخاباتی استان‌های کشور/ موجِ تبلیغات در مسیر اوج!

نماینده ولی فقیه در استان همدان با گلایه از وضعیت اقتصادی موجود، تصریح کرد: متأسفانه مشکلات معیشتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، فضای یاس و ناامیدی را در جامعه ایجاد کرده است و لذا روحانیت برای رفع این مشکل و ایجاد امید در بین مردم وظیفه مهمی را بر دوش دارند. شعبانی به تبیین آثار و برکات حضور حداکثری در انتخابات پرداخت و گفت: حضور پرشمار مردم در انتخابات، سرمایه اجتماعی برای دولت آینده خصوصاً در عرصه بین‌الملل ایجاد خواهد کرد.


یزد؛ اینجا همه از انتخابات سخن می‌گویند

کمی بیشتر از دو هفته به روز انتخاب هفتمین رئیس جمهور ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده و فعالیت‌های انتخاباتی داوطلبان کم‌کم در یزد نمایان می‌شود.

ستادهای تبلیغات داوطلبان ریاست جمهوری کم و بیش در شهر یزد و شهرستان‌های دیگر استان شکل گرفته و کمیته‌های مختلف این ستادها فعالیت‌های خود را به طور رسمی آغاز کرده‌اند اما به این فعالیت‌ها تا این لحظه بیشتر مربوط به یک یا دو نفر از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بوده و بقیه ستادها هنوز فعال نشده‌اند.

رؤسای ستادها و مسئولان کمیته‌ها برگزاری جلسات دیدار با ائمه جمعه، علما، نخبگان، صنعتگران و گروه‌ها و اقشار مختلف را آغاز کرده‌اند. مشروح گزارش مهر را اینجا بخوانید.


برای پیگیری آخرین اخبار انتخاباتی و مشروح اظهارات داوطلبان صفحه انتخابات مهر را دنبال کنید.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا