ایران و جهان

اولویت من تشکیل دولت جدید لبنان است/ استعفا نمی‌دهم


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «سعد حریری» نخست وزیر مکلف لبنان آخرین مواضع خود در قبال تشکیل کابینه جدید این کشور را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، سعد حریری در این خصوص تصریح کرد: اولویت من تشکیل دولت است نه استعفا. گزینه من فرار از مسئولیت نیست. تشکیل دولت می‌تواند در نجات لبنان مؤثر باشد.‌

پیشتر میشل عون در خصوص تشکیل کابینه جدید لبنان نامه‌ای را برای نمایندگان پارلمان این کشور ارسال کرده بود. عون در این نامه اعلام کرد: عدم تشکیل دولت جدید طی چند ماه گذشته ثابت کرد که «سعد حریری» از تحقق این مهم عاجز است.

میشل عون در این نامه همچنین عنوان کرد: عدم تشکیل دولت موجب ظهور و بروز مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در لبنان شده است. ناتوانی نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه عملاً دستیابی به راهکارهای حل و فصل معضلات کنونی را غیرممکن ساخته است.

چندی پیش نیز، جریان آزاد ملی لبنان به ریاست «جبران باسیل» بیانیه‌ای را در خصوص آخرین تحولات این کشور منتشر کرده بود. این جریان در بیانیه خود از اقدامات «سعد حریری» نخست وزیر مکلف به شدت انتقاد کرد.

در بیانیه جریان آزاد ملی لبنان آمده است: آنچه که کاملاً واضح به نظر می‌رسد و جای هیچ شکی در آن وجود ندارد، این است که سعد حریری عامل تأخیر در تشکیل دولت جدید لبنان است.

جریان آزاد ملی لبنان در ادامه بیانیه خود آورده است: آنچه که حسن نیت حریری در زمینه تشکیل کابینه را نشان می‌دهد این است که هرچه سریع‌تر فهرستی از اعضای کابینه جدید را به رئیس‌جمهور میشل عون ارائه دهد.

این جریان همچنین عنوان کرده است: بدون شک تداوم مسیر کنونی و عدم تشکیل دولت لبنان تبعات و پیامدهایی را به دنبال دارد. بنابراین، درحال حاضر لزوم تشکیل هرچه سریع‌تر دولت جدید بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا