اخبار خوزستاناقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

پیش فروش بلیت‌های نوروزی از فردا آغاز می‌شود

به گزارش خوز ۲۴ – سعید رسولی در نشست خبری گفت: با گذشت یک سال از شیوع ویروس کرونا و رسیدن به نوروز هنوز ویروس کرونا پایدار است و برای خدمت رسانی به مردم تمام تلاشمان را با جدیت جهت سفری با آرامش خیال و سلامت از لحاظ بهداشتی دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: سفر‌های نوروزی با رعایت مسافر گیری ۵۰ درصدی انجام خواهد شد؛ با این وجود افزایش قیمتی برای بلیت‌ها نخواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پیک سفر‌های نوروزی امسال از ۵ اسفند ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه می‌یابد.
رسولی با بیان اینکه از یک ماه گذشته با ابلاغ بخشنامه سفر‌های نوروزی تمام اقدامات برای خدمت به عموم مردم انجام شده است گفت: پیش فروش بلیت مسافری نوروزی از فردا آغاز می‌شود که افراد می‌توانند هم از دفاتر فروش مجاز و هم شبکه‌های اینترنتی بلیت سفر خود را خریداری کنند.

وی افزود: روزانه ۲۲۰ قطار برای دوره ۲۱ روزه به مردم خدمات رسانی دارند که ۷ هزار و ۲۲۷ سفر انجام می‌شود و با انتقال روزانه ۱۰۳ هزار مسافر در مجموع ظرفیت جابه‌جایی ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار مسافر فراهم شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از زمان شیوع کرونا تا به امروز ۱۹ میلیون سفر کاهش پیدا کرده که ۱۳۳ میلیارد تومان هزینه بلیت به مسافران عودت داده شد و یک هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان مجموع خسارات ناشی از کاهش سفر‌ها برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی بوده است.

رسولی با اشاره به اینکه استعلام مسافران در ایام سفر‌های نوروزی سه مرحله است گفت: مرحله نخست در زمان خرید بلیت با توجه به شبکه یکپارچه موجود بررسی می‌شود و پس از آن بررسی دوم در زمانی که روز سفر فرا می‌رسد و قبل از شروع زمان سفر با توجه به بروزرسانی اطلاعات وزارت بهداشت استعلام انجام می‌شود و مرحله سوم در زمان مسافر گیری قطار استعلام سلامت هر مسافر انجام می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا