ایران و جهان

وام ودیعه مسکن دانشجویان علوم پزشکی افزایش می یابد


بهروز رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: یکی از دغدغه‌های ما در وزارت بهداشت بحث ازدواج دانشجویان و فرزندآوری است و این موضوع در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت هم مورد تاکید قرار گرفته است. از این رو به خوابگاه‌های متاهلی بیشتر نیاز داریم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در قالب تبصره ۹ بودجه توانسته‌اند به ساخت خوابگاه‌های متاهلی اقدام کنند و سود و کارمزد آن وام‌ها از سوی صندوق رفاه وزارت بهداشت تأمین می‌شود. علاوه بر ساخت خوابگاه‌های متاهلی، بحث بهسازی خوابگاه‌های متاهلی نیز در دستور کار دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی یادآور شد: همچنین با اولویت دانشجویان تحصیلات تکمیلی از جمله دانشجویان دوره دستیاری و دانشجویان دکتری تخصصی وام ودیعه مسکن به صورت قابل توجهی در شهرهای بزرگ و شهرهای گروه یک و دو با مشارکت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت افزایش می‌یابد.

رحیمی اضافه کرد: برای سال آینده پیش بینی می‌کنیم که وام ودیعه مسکن بین ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان به دانشجویان داده شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به خوابگاه‌های متاهلی در حال ساخت و سایر پروژه‌های خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، صندوق رفاه تلاش دارد که ۶۷ خوابگاه نیمه کاره در کشور تکمیل کند.

وی افزود: از ۶۷ خوابگاه نیمه کاره، ۳۵ دانشگاه علوم پزشکی تعداد ۴۱ پروژه نیمه تمام را با استفاده از تسهیلات بانک‌های عامل و مقررات تبصره ۹ بودجه در دست اقدام دارند که تمامی این دانشگاه‌ها تا پایان سال وام ساخت و تکمیل پروژه را دریافت می‌کنند و تکمیل این پروژه‌ها می‌تواند حدود ۲۰ هزار خوابگاه را تأمین کند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا