اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسط

نقش بی بدیل اصحاب رسانه برای آگاهی بخشی و آموزش مردم برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش خوز ۲۴ سجاد بهمئی مسئول سازمان بسیج رسانه استان خوزستان  عنوان کرد: رسانه به‌عنوان ابزار و رکن اساسی جامعه جهان امروز در همه دوره‌ها به ویژه در مواقع بحران، در آگاهی‌بخشی، جریان‌سازی و هدایت افکار عمومی، نقشی بی‌بدیل ایفا می‌کند.

سروان بهمئی یادآور شد: کار ویژه‌ای که در صورت توفیق تحقق آن، می‌تواند کمک شایانی به عبور از بحران به وجود آمده داشته باشد و اذهان عمومی را برای برخورد و مقابله با وضعیت جامعه آگاه کند.

وی گفت: با این رویکرد و با توجه به این مهم که رسانه‌ها در دهه‌های اخیر آن‌چنان توسعه یافتند که به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی بشر مبدل شده‌اند و این جایگاه تا جایی پیش رفته‌ که بحرانی را نمی‌توان بدون حضور رسانه‌های جمعی در آن تصور کرد.‌‎‌‎

بهمئی با بیان اینکه ویروس کرونا در حوزه رسانه و از منظر «نقش» و «کارکرد» دارای اهمیت است، ادامه داد: بحث بر سر چگونگی ارائه اطلاعات مربوط به این بحران و نقش رسانه‌ها در تأمین امنیت و سلامت روانی و جسمی افراد جامعه کار ویژه رسانه‌هاست.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها در کنار نقش و مسئولیت‌های ذاتی خود، باید در این برهه زمانی ضمن اطلاع‌رسانی به ایفای نقش در زمینه آموزش همگانی، بسیج عمومی، افزایش آگاهی، انسجام ملی و امید اجتماعی نیز بپردازند.

دکتربهمئی در پایان با بیان اینکه امروز به‌موجب شرایط جهانی‌شدن و گسترش وسایل ارتباط‌جمعی از یک واقعه، خبرهای متفاوتی به مخاطب می‌رسد و مخاطبان آگاه، توانایی انتخاب خبر درست را دارند، خاطرنشان کرد: در جامعه شبکه‌ای، با وجود ایرادهایی که به کنشگری مخاطبان در برابر رسانه‌ها وجود دارد، نمی‌توان مخاطب را منفعل و کاملاً پذیرنده در برابر پیام تصور کرد زیرا مخاطب شرایط انتخاب‌گری دارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا