اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسط

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان: ۹۸ درصد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت در خوزستان به صورت الکترونیک نسخه ارائه می دهند

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز، «علی خسروی» ظهر امروز  یکشنبه ۳ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه الکترونیکی کردن نسخ را یکی از دستاوردهای مهم بیمه سلامت دانست و اظهار کرد: این امر در شفاف‌سازی و ارزیابی دقیق نظام سلامت بسیار مؤثر است.

 

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه ۹۸ درصد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت در خوزستان به صورت الکترونیک نسخه ارائه می دهند افزود: علاوه بر این نحوه رسیدگی نیز توسط بیمه سلامت به صورت الکترونیک و به سرعت انجام و اول هرماه هزینه های ماه گذشته آن پرداخت می‌شود.

 

وی اضافه کرد: ۱۰۰ درصد آزمایشگاه ها، تصویربرداری ها و داروخانه های طرف قرارداد با بیمه سلامت خوزستان نسخه پیچی و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی است.

 

خسروی با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیکی از سردرگمی بیماران و کادر درمان جلوگیری می‌کند ادامه داد: نسخه نویسی الکترونیکی یک طرح موفق است و اداره کل بیمه سلامت خوزستان در بحث نسخه نویسی الکترونیک رتبه دوم کشور را دارد.

 

وی به بازگشت دفترچه های بیمه سلامت رایگان اشاره کرد و گفت: طبق برآورد اولیه حدود ۱۵۰ هزار نفر در استان دفترچه بیمه نداشتند که با بازگشت این دفترچه ها و اجرایی شدن طرح رایگان بیش از ۱۲۰ هزار نفر از این تعداد تحت پوشش و صاحب دفترچه شدند و مابقی نیز برای دریافت دفترچه مراجعه نمی‌کنند.

 

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با تاکید بر اینکه دارندگان دفترچه بیمه سلامت رایگان تنها مجاز به استفاده از خدمات مراکز دولتی هستند اذعان کرد: برای استفاده از خدمات مراکز درمانی و بیمارستان های خصوصی می بایست از دفترچه ایرانیان استفاده شود‌.

 

وی با بیان اینکه خدمات درمانی برای بیماران کرونایی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند رایگان است ابراز کرد: ۴۲۰ میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی به مراکز دولتی از ابتدای شیوع این بیماری در استان پرداخت شد.

 

خسروی عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان بهمن تعداد پنج هزار و ۸۰ نفر افراد مبتلا به کرونا از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره‌مند شدند.

 

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات در حوزه بیمه این مساله است که برای افراد قبل از اینکه مشکلی از نظر درمانی به وجود آید، اقدام به دریافت دفترچه بیمه نمی کنند و پس از بستری اقدام می کنند.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان تاکید کرد: بیمه سلامت از طریق اطلاع رسانی گسترده در این زمینه آگاهی بخشی کرده است و براساس ارزیابی وسع افراد را شناسایی کرده است.

 

وی در پایان یادآور شد: با تمهیدات صورت گرفته از سوی سازمان در جهت رفاه و آسایش بیماران مبتلا به کرونا هزینه درمان این بیماران در مراکز دانشگاهی دولتی ۱۰۰ درصد رایگان است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا