ایران و جهان

مبارزه با فقر، فساد و تبعیض سرلوحه اقدامات در بخش اجرای عدالت است


به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رئیسی پیش از ظهر شنبه در سفر استانی خود به کهگیلویه و بویراحمد و در جمع نخبگان شهر یاسوج افزود: فساد، خارج شدن هر چیزی از عدالت بوده و یکی از فصل‌های مهم گام دوم، اجرای عدالت است.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهمی که مقام معظم رهبری در تبیین شخصیت امام (ره) به عنوان شخصیت تحول خواه و تحول آفرین فرمودند، مساله اجرای عدالت است، گفت: نظام اسلامی ما به دنبال اجرای عدالت بوده و گام‌های خیلی خوبی در این راستا برداشته شده که لازم بوده اما کافی نبوده است.

آیت الله رئیسی افزود: اما این گام‌ها باید توسط نخبگان و مسئولان در همه حوزه‌ها و هر کسی که در نظام اسلامی خدمت می‌کند، برداشته شود و هرکس در حوزه خود برای نزدیک شدن هر چه بیشتر به عدالت و دور شدن هر چه بیشتر از ناهنجاریهای اجتماعی و اقتصادی تلاش کند.

وی افزود: اگر این مهم ومحقق شود، مردم روز به روز امیدوارتر شده و سرمایه اجتماعی افزایش می‌یابد و اگر سرمایه اجتماعی افزایش یافت، امید در جامعه بیشتر می‌شود.

رئیس قوه قضائیه تلاش جهادی و مدیریت جهادی را راهگشای مشکلات کشور دانست و گفت: دشمن مانعی برای تلاش و تولید است و در همه عرصه‌ها مشکل و مانع ایجاد می‌کند به خصوص در حوزه صنایع هسته‌ای وصنایع دفاعی و بیشترین تلاش دشمن این است که صنایع دفاعی و نظامی ما به جایی نرسد.

وی افزود: این در حالی است که ما هر روز شاهد یک پدیده نو در بازار صنایع نظامی و دفاعی هستیم و در رابطه با حوزه هسته‌ای حرف برتر را امروز داریم و به هیچ عنوان توقفی در این عرصه ایجاد نشده و این نکته حکیمانه را رهبری فرمودند و ما به پیروی از ایشان تاکید داریم که باید تمامی تحریم‌ها رفع بشود و ما راستی آزمایی کنیم و بفهمیم که آیا در عمل اتفاق افتاده یا نه.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: ایشان بارها تاکید کرده‌اند که رئیس حکومت در اروپا یا آمریکا بدانند ملت ایران نسبت به مواضع خود جازم هستند و جزم جدی مواضع، مبتنی بر داشته‌های قوی است و نشان از سرمایه‌های عظیمی است که در کشور وجود دارد.

وی افزود: در این رابطه آنچه برای همه نخبگان و همه نمایندگان و صاحب منصبان در نظام اسلامی مهم است این بوده که باید تلاش مضاعف انجام شود.

وی بیان کرد: تجربیات ما در گام اول تجربیات خوبی است و موفقیت‌های بسیاری در گام اول ایجاد شده اما در گام دوم باید آنچه از تجربیات است چراغ راه باشد تا در گام دوم بتوانیم به آن اهداف بلند انقلاب اسلامی برای برخورداری از رشد و بالندگی و تعالی کشور به سوی اهداف بلند حرکتی در خور و شایسته داشته باشیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا