اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسط

در نشست  ویدئو کنفرانسی با رییس جمهوری – استاندار: تردد روزانه ۳۰۰ مسافر در مرز، وضعیت کرونایی را در خوزستان تشدید کرد

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز – قاسم سلیمانی دشتکی امروز شنبه ۲ اسفندماه در نشست  ویدئو کنفرانسی با رییس جمهوری اظهار داشت: پیک سوم بیماری تقریبا از اوایل بهمن ماه در استان شروع شد و از پنجم بهمن ماه شدت گرفت به همین دلیل روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه جلسه مشترکی بین ستاد مدیریت کرونا و شورای تامین استان برگزار و تصمیمیات خوبی گرفته شد.

وی افزود: همزمان با این موضوع جلسات متعددی با مسئولان بهداشت و درمان و گروهای مختلف استان گرفته شد و روز گذشته مجددا جلسه ستاد مدیریت کرونا و شورای تامین استان را با حضور جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت برگزار و تصمیمات جدی تری گرفتیم.

استاندار خوزستان گفت: علاوه بر بحث ترددها، یکی از مشکلات ما وجود فرهنگ های بسیار زیاد قبایل و عشایر استان است که مدیریت آن کار بسیار سختی است لذا تصمیم گرفتیم قبل از برگزاری هر گونه مراسمی از بزرگان آن طایفه دعوت و تعهدات لازم برای جلوگیری از تجمع گرفته شود.

وی عادی انگاری در کل کشور از جمله خوزستان را یک عامل مهم در انتشار بیماری دانست و گفت: پیشنهاد می کنم که همان شرایط قرمز، نارنجی و زرد برای وضعیت استان ها ادامه داشته باشد و در صورتی که تعداد مبتلایان به صفر رسید آن موقع به سراغ رنگ آبی و سفید برویم.

سلیمانی دشتکی گفت: فعلا به مدت یک هفته تردد در مرزها را ممنوع کردیم تا بتوانیم شرایط تست سریع تر را در این مناطق آماده کنیم همچنین یک اقامتگاه موقت برای مسافرین تدارک دیده تا بعد از ۶ ساعت جواب تستشان را دریافت کنند. ما تصمیمات شدیدتری برای سایر اقشار و گروه ها اتخاذ کردیم که فکر می کنم در کوتاه مدت اثر بخش باشد.

وی عنوان کرد: کار نظارت بر اصناف، ادارات و … را بسیار قوی تر کردیم. قرارگاه محله محور طرح شهید قاسم سلیمانی را بسیار فعال تر کرده و تصمیم کار بهتری انجام دادیم همچنین از همه ادارات درخواست کردیم که از این طرح حمایت کنند. فعلا به صورت موقت محدودیت های شدید یک هفته ای را تصویب کردیم که احتمال زیاد این محدودیت ها تمدید می شود چون رشد بیماری زیاد است.

استاندار خوزستان گفت: پیشنهاد می کنم مجوز اخذ تصمیمات محلی برای کنترل بیماری به استان داده شود زیرا در بعضی مناطق به خاطر سرعت انتقال ویروس باید لحظه ای تصمیم گرفته شود. همچنین وصول مالیات توسط اداره کل امور مالیاتی در مدت تعطیلی بازار محاسبه نشود و چک های سررسید شده مراکز کسب و کار امهال داده شود.

وی ادامه داد: تخفیف مالیاتی یک دوره سه ماهه برای اصناف و اتحادیه ها در نظر گرفته شود همچنین حمایت مالی دولت به اقشار آسیب پذیر از اعمال محدودیت ها و تقسیط قبوض خدماتی و تعدیل اقساط سررسید شده بانکی صاحبان صنوف و مشاغل به مدت ۶ ماه لحاظ شود. از سازمان تامین اجتماعی درخواست داریم در خصوص وصول بیمه اصناف و مشاغل به ما کمک کند.

سلیمانی دشتکی در پایان افزود: چون در استان نظارت ها را لحظه ای دنیال می کنیم انتظار داریم یک اختیاراتی به ما داده شود تا ما بتوانیم متناسب با وضعیت هر شهرستان تصمیم گیری کنیم و دیگر نیاز به مراوده و اخذ مجوز از مرکز نباشد.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا