ایران و جهان

حملات ما به عمق عربستان ادامه دارد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «عزیز راشد» معاون سخنگوی رسمی ارتش یمن طی سخنانی امروز اعلام کرد که نیروهای این کشور به حملات انتقام جویانه خود به عمق عربستان سعودی ادامه خواهند داد.

وی با بیان این مطلب افزود: این حملات تا زمانی که عربستان سعودی به تجاوزات و جنایات خود در یمن پایان دهد، ادامه خواهد داشت. عربستان از حملات نیروهای ارتش یمن در امان نخواهد بود و هدف از این حملات، ارسال پیام به ریاض است.

عزیز راشد خاطرنشان کرد: پدافندهای هوایی غربی و آمریکایی نمی‌توانند این حملات را دفع کنند و نیروهای یمنی نیز برای دشمن غافلگیری‌هایی خواهند داشت. ما خواهان ارسال این پیام برای ریاض هستیم مبنی بر اینکه اگر به حملات خود علیه یمن ادامه دهید، نه سامانه پاتریوت و نه بلک هاوک نمی‌توانند امنیت شما را تامین کنند.

راشد با اشاره پیروزی‌های ارتش یمن در برابر عربستان سعودی در یک جنگ نامتوازن، اظهار داشت: ارتش یمن موفق شد توانمندی خود را افزایش دهد و به تکنولوژی دست یابد که سیستم‌های راداری و رصد عربستان سعودی هم نتواند مانع این حملات شود.

وی درباره تأثیر حملات موشکی یمن بر ریاض هم گفت: عربستان سعودی، آینده اقتصادی ندارد. محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز نخواهد توانست شهر رؤیایی نئوم را احداث و سرمایه‌گذاران را جذب کند زیرا تا زمانی که حملات دفاعی یمن ادامه دارد، سرمایه‌گذاری خارجی در آن (عربستان) صورت نخواهد گرفت.

معاون سخنگوی رسمی ارتش یمن اعلام کرد: تا زمانی که عربستان سعودی دست از تجاوز به یمن برندارد، حریم هوایی امنی نخواهد داشت؛ بدین معنا که موازنه بازدارنده و تغییر قواعد درگیری، باعث ناامنی و تزلزل سیاسی و اقتصادی در داخل این کشور خواهد شد.

راشد با بیان اینکه ۸۵ درصد از سلاح‌های سبک، نیمه سنگین و سنگین در وزارت دفاع یمن تولید می‌شود، اعلام کرد: ۱۰ نسل موشک بالستیک، هفت نسل پهپاد و سه نسل پدافند هوایی باعث شده است که یمن بتواند بیش از هفت سال مقاومت کند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا