اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دودسته‌بندی نشدهستون وسط

نشست فوق‌العاده ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا – استاندار خبر داد: اعلام محدودیت‌های جدید در خوزستان / تعطیلی یک هفته‌ای بازار در شهرهای قرمز / ساده انگاری مردم باعث انتشار سریع ویروس انگلیسی در خوزستان شد

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز – قاسم سلیمانی دشتکی امروز جمعه یکم اسفندماه در ستاد مدیریت کرونا در خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: ما چون احتمال می دادیم منشا بیماری از کشورهای خارجی باشد در مرحله اول بخش های مسافرتی مرزهای شلمچه و چذابه را به مدت یک هفته تعطیل کردیم و در ادامه اگر آمار کمتر نشد این تعطیلی را تمدید می کنیم.

وی افزود: در صورت باز شدن مرزها، از تمامی مسافران تست گیری به عمل می آید و تنها به کسانی اجازه ورود می دهیم که جواب تستشان منفی باشد. ورود و خروج به شهرهای قرمز و تردد از ساعت ۹شب تا چهار بامداد ممنوع و این طرح با قدرت بیشتری ادامه پیدا می کند.

استاندار خوزستان گفت: شرایط فعالیت صنوف، ادارات و دستگاه های اجرایی برابر با مصوبه ستاد ملی اجرا می شود به طوریکه در نقاط قرمز به غیر از گروه یک فعالیت دیگر صنوف ممنوع است. کارخانجات و کارگاه های تولیدی به مدت یک هفته با یک سوم ظرفیت اجازه فعالیت دارند. کارکنان ادارات و سازمان های دولتی ضروری باید به طور کامل در محل کار حاضر شوند اما فعالیت ادارات و دستگاه های اجرایی غیر ضرودی باید با یک سوم ظرفیت باشد. همچنین تمامی ارگان ها موظف هستند به کسانی که بیماری زمینه دارند، مرخصی دهند.

وی بیان کرد: تمام نهادها، دستگاه ها و بخش های خصوصی موظف هستند از طرح شهید قاسم سلیمانی حمایت کنند. طرح غربالگری محله محور شهید سلیمانی یکی از مهمترین طرح هایی است که اگر به درستی اجرا شود حلقه انتقال ویروس قطع می شود.

سلیمانی گفت: در این طرح افراد بیمار شناسایی شده و قرنطینه می شوند همچنین وابستگان بیمار ردیابی شده و از آنها تست گیری می شود. افراد دارای بیماری زمینه ای، مسن و خانم های  باردار به واسطه این رح شناسایی و مراقبت می شود. همچنین قرار شد کنترل بیشتری بر مبادی ورودی و خروجی استان صورت گیرد.

در حال حاضر ۱۱ شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا