ایران و جهان

واگذاری سه ملک شهرداری برای رفع بدهی/ نگرانی از دور زدن شهرداری توسط وزارتخانه‌ها

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر درباره جلسه هم‌اندیشی صبح امروز اعضای شورا اظهار داشت: این جلسه امروز از ساعت ۷:۳۰ صبح به صورت مجازی و حضوری برگزار شد و مبحث مهم باغات از موضوعات مهم مورد گفت‌وگو بود.

وی افزود: حدود ۶۰ پرونده از باغات مربوط به سال‌های ۸۴ و ۹۴ وجود داشته و این سوء تفاهم‌ بود که آیا شورای پنجم می‌تواند آنها را رسیدگی کند یا خیر که در جلسه هم‌اندیشی این مسأله رأی آورد و قرار است این پرونده‌ها به مرور در صحن شورا بررسی شوند.

رئیس شورای شهر تهران درباره تهاتر و واگذاری ۱۰ ملک شهرداری اظهار داشت: واگذاری ۱۰ ملک به ۳ ملک کاهش یافت و قرار است املاک واگذار شده جهت رفع بدهی‌های بانکی و بدهی به سازمان تأمین اجتماعی صورت گیرد و از این طریق وصول اوراق مشارکت محقق شود.

هاشمی درباره تغییر کاربری املاک و ادارات گفت: بسیاری از وزارتخانه‌ها دانشگاه و ادارات از گذشته زمین‌های وسیعی داشته و اکنون که دچار مشکلات مالی شده‌اند بر اساس قانون بودجه برخی نسبت به تغییر کاربری این زمین‌ها اقدام کرده‌اند.

وی بیان داشت: برخی از اعضای شورای شهر همچون محمد سالاری این نگرانی را دارند که این مسأله سبب دور زدن شهرداری شود چرا که این قضیه باید به ویژه در تهران در کمیسیون ماده ۵ مورد بررسی قرار گیرد که ریاست این کمیسیون در تهران بر عهده شهردار است.

رئیس شورای شهر تهران درباره تذکرات شورای شهری‌ها به شهردار گفت: تعداد تذکرات اعضای شورا به شهردار تهران به هزار مورد رسیده که معادل با روزی یک و نیم تذکر طی سه سال است که شهرداری برخی از این تذکر‌ها را با فاصله پاسخ داده و طی دو ماه اخیر نسبت به پاسخ تذکر اعضای شورا کاهلی به خرج داده شده است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا