ایران و جهان

واکنش کوبنده و تلافی جویانه دمشق به حملات اسرائیل در راه است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، الکساندر لاورنتیف فرستاده پوتین در امور سوریه به حملات رژیم صهیونیستی به سوریه واکنش نشان داد.

وی افزود: صبر دولت سوریه درباره حملات اسرائیل به این کشور هم حدی دارد و دیر یا زود صبرش لبریز خواهد شد.

وی در پاسخ خبرنگار روزنامه کامرسانت در حاشیه نشست آستانه ۱۵ در سوچی روسیه درباره اینکه آیا در رایزنی‌ها میان روسیه و رژیم صهیونیستی درباره حملات مداوم رژیم صهیونیستی هم بحث شده است، گفت: اطلاعی از فحوی این رایزنی‌ها ندارم اما فرصتی به توافق درباره توقف حملات می‌دهد. موضع مسکو در مخالفت با این حملات است. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه همواره تاکید کرده است که این حملات قابل قبول نیست.

لاورنتیف تاکید کرد: این حملات باید پایان داده شود زیرا بی ثبات کننده است. امیدواریم که طرف اسرائیلی نگرانی ما را درباره تشدید اوضاع در سوریه درک کند. این سبب خواهد شد که صبر دولت سوریه دیر یا زود لبریز شود و دست به حملات تلافی جویانه بزند که این را احدی نمی‌خواهد.

وی بیان کرد: ما تاکید می‌کنیم که شعله ور شدن تنش در سوریه غیرقابل قبول است.

وزارت امور خارجه سوریه روز دوشنبه هفته جاری در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان نسبت به پیامدهای خطرناک حملات مداوم به سوریه که به بهانه‌های واهی انجام می‌شود و همچنین حمایت مداوم از سازمانهای تروریستی مسلح و ادامه اشغال سرزمین‌های عربی از جمله «جولان اشغالی» هشدار داده و اعلام کرده بود که مسئولیت کامل این پیامدها بر عهده رژیم صهیونیستی است.

وزارت امور خارجه سوریه از شورای امنیت سازمان ملل خواسته بود در چارچوب مسئولیت‌های خود مطابق با منشور سازمان ملل متحد که مهمترین آن حفظ صلح و امنیت بین المللی، محکوم کردن حملات آشکار اسرائیل و پاسخگو کردن این رژیم به این جنایات و جلوگیری از تکرار آن‌ها اقدامات قاطع و فوری انجام دهد.

این وزارتخانه همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا رژیم اسرائیل را ملزم به احترام گذاشتن به تصمیمات این شورا کند و در مورد تروریسم و جنایاتی که علیه مردم سوریه مرتکب می‌شود، پاسخگو باشد.

سوریه در این نامه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی موفق نخواهد شد ارتش سوریه را از ادامه دستاوردهای خود در مبارزه با تروریسم منحرف کند، تاکید کرد که حملات اسرائیل برای محافظت از شرکا و مزدوران این رژیم در سازمان‌های تروریستی موفق نبوده و نخواهد بود.

پدافند هوایی ارتش سوریه روز دوشنبه حملات رژیم صهیونیستی به حومه غربی دمشق را دفع کرد. پدافند هوایی ارتش سوریه اوایل بهمن ماه نیز حملات رژیم صهیونیستی به استان حماه را دفع کرده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی ۲۴ دی ماه سال جاری شهر دیرالزور و منطقه البوکمال در شرق سوریه را بار دیگر هدف حملات هوایی قرار داده بود.

تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه چند ماه پس از آن روی می‌دهد که «اسکات ریتر» عضو پیشین کمیسیون بازرسی سلاح‌های کشتار جمعی عراق هشدار داده بود که ادامه حملات اسرائیل به سوریه ممکن است موجب درگیری منطقه‌ای شود.

رژیم اسرائیل در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق، این حملات دفع شده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا