اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسط

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان: نظام ایران حفظ کرامت را برای زنان ایجاد کرده است

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز ، زینب پارسافخر عصر امروز چهارشنبه ۱۵ بهمن در گردهمایی دختران انقلاب در محل مصلای اهواز که با حضور یک هزار نفر از بانوان بسیجی سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) برگزار شد، با گرامیداشت دهه فجر و روز زن، اظهار کرد: انقلاب اسلامی زنان و دختران را از جاهلیت مدرن به جایگاه واقعی‌شان رسانده و با روشنگری امام راحل از حاشیه به متن آمدیم؛ هویت زن مسلمان ایرانی با پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی افزود: هویتی که در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به تثبیت رسید؛ در ایام انقلاب و دفاع مقدس فرمایشات ارزشمند امام راحل و تبیین و روشنگری ایشان تأثیر بسیار مستقیمی در رشد و فعالیت‌های زنان داشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان تصریح کرد: به ویژه زمانی که امام راحل فرمودند «از دامن زن، مرد به معراج می رود»، دامن زن محل تربیت بزرگ مردان است که این تأکیدات ایشان بر نقش تربیتی زنان در جامعه اشاره دارد و اوج واقعیت آنجایی بود که ایشان فرمودند «زن مربی جامعه است» و این مربی‌گری به جز با حضور فعال، کسب تجربه و دانش در عرصه‌های مختلف محقق نمی‌شود.

پارسافخر عنوان کرد: حفظ کرامت عرصه‌ای است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آن را برای ما زنان به خوبی ایجاد کرد، کرامتی بزرگ و ارزشمند که زن را به این سعادت رساند که می‌تواند با حفظ حریم، شأن، حجاب و جایگاه خود در عرصه‌های مختلف رشد کند و اقدامات بزرگی را انجام دهد که پیشرفت‌های بسیار معنوی، مذهبی، علمی، فرهنگی در عرصه‌های مختلف در این چهار دهه مختلف خود گواه این مطلب است.

وی اضافه کرد: هرچند با وجود تمام این جایگاه‌ها و مناصب اما ما زنان به مادر و زن بودن خودمان در درون خانواده‌هایمان قبل از هر چیز و بیش از هر چیزی افتخار می‌کنیم؛ همچنین در کنار رشد و پیشرفت، مادر بودن و زن بودن را بزرگ‌ترین افتخار و وظیفه اصلی خود می‌دانیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان یادآور شد: زنان در خانواده‌ها به عنوان شریک زندگی و به عنوان مادر در تربیت فرزندان سالم ایفای نقش می‌کنند که قطعاً با تأسی از الگوهای بی‌نظیر جهان اسلام که هم برای تمامی زنان و هم برای مردان الگوهای بی‌نظیری هستند، به نتیجه مطلوب می رسیم؛ الگوهای بی‌نظیری چون حضرت فاطمه الزهرا (س) که در کنار فضائل اخلاقی و مقام والای عبادی شخصیت برجسته سیاسی و اجتماعی ایشان به عنوان یک الگوی ناب برای ما خواهد بود.

پارسافخر بیان کرد: حضرت فاطمه الزهرا (س) در دشمن‌ستیزی، دشمن‌شناسی، شجاعت و دفاع از حریم ولایت به عنوان اصلی‌ترین و اولین مدافع ولایت بودند که بعد از رحلت و وفات حضرت محمد (ص) در شرایط بحرانی مدینه ایشان در مکتب بزرگ سیاسی و اجتماعی خودشان خطبه‌های بسیار ماندگاری را در قلب تاریخ اسلام برای ما به یادگار گذاشتند.

وی عنوان کرد: همچنین تأسی را از حضرت زینب (س) الگو می‌گیریم که قطعاً مقام ارزشمندی داشتند و همه با آن آشنا هستیم و به خصوص آن عبارت معروف را که «اگر زینب نبود، کربلا در کرب و بلا می ماند».

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان تشریح کرد: این‌ها الگوهای وارسته‌ای است که در عصر حاضر ما زنان مسلمان ایران باید در کنار وام گرفتن از فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق و تثبیت الگوی زن مسلمان ایرانی در پرتوی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دین اسلام اقدام کنیم.

پارسافخر در پایان گفت: امیدوارم با تأسی از سخنان مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی نیز نقش‌آفرینی خود را داشته باشیم.

کد خبر ۵۱۳۸۶۵۶

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا