ایران و جهان

فجر ۴۳| وقف کتاب به مناسبت دهه فجر در زنجان

محمدتقی فاتحی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: وقف کتاب یکی از مهمترین و ارزشمندترین مصادیق سنت حسنه وقف است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه به همت، حمایت و برنامه‌های مستمر فرهنگی نیاز دارد که یکی از آن‌ها وقف کتاب است، گفت: کتاب یکی از مهمترین ابزارهای رشد آگاهی و دانش است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با اشاره به اقدامات اداره اوقاف برای ترویج وقف کتاب اضافه کرد: امسال یک وقف کتاب داشتیم که در قالب آن یکی از خیرین زنجانی به نام بهلول پیری، ۳۰۰ کتاب وقف کرد.

وی ادامه داد: این کتاب‌ها شامل کتاب‌های انقلابی، فرهنگی و مذهبی هستند که با توجه به موضوعیت آن‌ها  در مساجد و بقاع متبرکه در دسترس قرار گرفتند.

فاتحی‌نژاد تصریح کرد: آثار علمی و کتاب‌های متعددی در کتابخانه‌ها وجود دارند که منشأ آن‌ها وقف و منابع وقفی است، از طرفی این نوع وقف بسیار ماندگار است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با اشاره به نیازهای جامعه در بحث مطالعه افزود: خیرین و واقفان باید به موضوع کتاب و کتابخانه توجه بیشتری داشته باشند، زیرا نیاز جامعه در این حوزه همچنان رو به افزایش است.

وی از وجود ۴۷۷ موقوفه در شهرستان زنجان خبر داد و افزود: این موقوفات دارای ۶ هزار و ۲۷۲ رقبه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان تعداد مساجد شهرستان را ۴۷۸ مورد و بقاع امامزادگان را ۱۱ مورد اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون خدمات متعددی در این مکان‌های مقدس صورت گرفته است که از جمله آن توزیع کمک‌های مومنانه بین مستمندان و توزیع اقلام‌ بهداشتی به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بوده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا