ایران و جهان

شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک سرانجام تشکیل شد


به گزارش خبرنگار مهر، سرانجام، دو ماه بعد از ابلاغ قانون اصلاح خرید تضمینی محصولات استراتژیک وزیر جهاد کشاورزی، شورای قیمت گذاری را تشکیل داده و این شورا شنبه هفته آینده اولین جلسه خود را برگزار می‌کند.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار مهر از تشکیل شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک خبر داد و گفت: حدود دو ماه بعد از ابلاغ قانون اصلاح خرید تضمینی محصولات کشاورزی، سرانجام وزیر جهاد کشاورزی این شورا را تشکیل داده است. به گفته این منبع آگاه شورای مذکور قرار است روز شنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۹ اولین جلسه خود را تشکیل دهد. بر اساس این گزارش چغندر قند احتمالاً اولین محصولی است که شورای قیمت گذاری درباره آن تصمیم می‌گیرد. مسئولان بخش خصوصی معتقدند که قیمت چغندر قند باید حدود ۱,۳۰۰ تومان باشد.

به گزارش مهر به دنبال تخلفات دولت در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، مجلس شورای اسلامی اقدام به تصویب قانون اصلاح خرید محصولات استراتژیک کرده که این شورا متشکل از وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس نظام مهندسی کشاورزی، رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی، رئیس اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی و دو کشاورز خبره به انتخاب وزیر جهاد کشاورزی و رئیس بنیاد ملی گندم کاران است و دو نماینده مجلس نیز عضو ناظر هستند. قانون اصلاح خرید تضمینی ۱۷ آذرماه ۱۳۹۹ از سوی رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی ابلاغ شد و بسیاری از کارشناسان از تعلل وزارت جهاد کشاورزی در تشکیل شورا به شدت انتقاد کرده بودند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا