ایران و جهان

شناسایی ۷۳۲۱ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور/ ۶۷ نفر دیگر فوت شدند


به گزارش خبرنگار مهر، سیما سادات لاری، بعد از ظهر دوشنبه بیستم بهمن ۹۹، در ارتباط زنده خبری به ارائه آمار کرونا در شبانه روز گذشته پرداخت.

سخنگوی وزارت بهداشت، با اعلام اینکه از دیروز تا امروز ۷ هزار و ۳۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند، افزود: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۵۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۶۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان به ۵۸ هزار و ۵۳۶ نفر رسید.

به گفته لاری، تا کنون یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

وی افزود: ۳۷۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

لاری گفت: تا کنون ۹ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۹۶۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، در ادامه به وضعیت رنگ بندی شهرهای کرونایی کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

وی گفت: شهرستان‌های عجب شیر در آذربایجان شرقی، اردستان در اصفهان، اسفراین در خراسان شمالی، گرمسار در سمنان، بافت در کرمان، پاوه در کرمانشاه، بندرگز و کردکوی در گلستان، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا و لاهیجان در گیلان، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمشهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران، بستک، بندرلنگه و قشم در هرمزگان، بهار، تویسرکان و رزن در همدان و ابرکوه در یزد در وضعیت نارنجی قرار دارند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا