ایران و جهان

سران حزب جمهوریخواه در مراسم خداحافظی ترامپ شرکت نمی کنند


به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه «آکسیوس» به نقل از منابع آگاه از تصمیم سران حزب جمهوریخواه برای عدم حضور در مراسم خداحافظی دونالد ترامپ از مقام ریاست جمهوری آمریکا خبر داد که قرار است در پایگاه نظامی «اندروز» ایالت مریلند برگزار شود.

گفته می‌شود که «کوین مک کارتی» رهبر اقلیت جمهوریخواه مجلس نمایندگان و «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا ترجیح داده اند به جای حضور در مراسم خداحافظی ترامپ، در مراسم تحلیف جو بایدن دموکرات شرکت کنند که تا ساعاتی دیگر چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا می‌شود.

درحالی که «مایک پنس» معاون ترامپ هم به بهانه تحلیف بایدن در مراسم خداحافظی ترامپ حضور نخواهد داشت؛ این رفتار را می‌توان نشانه دلخوری عمیق بزرگان حزب جمهوریخواه از مردی تلقی کرد که به دو قطبی کردن فضای آمریکا و تحریک طرفدارنش برای حمله به کنگره متهم است.

همزمان، وال استریت ژورنال در گزارشی از تلاش ترامپ برای ایجاد حزب جدیدی با عنوان «حزب وطن پرستی» خبر داد.

اینکه ترامپ تا چه اندازه برای واقعیت بخشیدن به این ایده که مستلزم زمان و هزینه زیادی است جدیت به خرج خواهد داد؛ هنوز مشخص نیست. اما او طرفداران زیادی دارد که بسیاری از آنها مردم معمولی هستند که تا پیش از ریاست جمهوری او، چندان هم به مسائل حزب جمهوریخواه اهمیت نمی‌دادند.

اما احزاب سوم معمولاً با اقبال خوبی در انتخابات‌های عمومی مواجه نمی‌شوند. از سوی دیگر، هرگونه تلاش برای تشکیل یک حزب جدید که به ریزش شماری از طرفداران حزب جمهوریخواه منجر شود؛ با مخالفت شدید جمهوریخواهان مواجه خواهد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا