ایران و جهان

زمین‌های کشاورزی هوشمندانه رصد می‌شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این محصول فناورانه، گفت: ستاد بر اساس ماموریت خود مبنی بر حمایت از محصولات دانش‌بنیان، در تلاش است تا توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و ژئوماتیک را سرعت دهد بر همین اساس نیز از تولید محصولی در حوزه ژئوماتیک حمایت کرده است.

وی افزود: این محصول فناورانه «کشتیار» نام دارد که در پایش هوشمند زمین‌های کشاورزی کاربرد دارد. این سامانه با استفاده از تصاویر ماهواره‌‌ای سنجش از دور با کمک دانش کشاورزی، راه‌کارهایی برای مدیریت، افزایش عملکرد و تولید محصولات کشاورزی ارائه می‌کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: این محصول با حمایت گروه توسعه فناوری‌های ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری و توسط شرکت دانش‌بنیان فضاپایه کشتیار طراحی و توسعه یافته است.

به گفته منطقی، با وجود این سامانه کشاورزان می‌توانند فعالیت‌های کلیدی انجام شده در مزرعه خود را در سامانه کشتیار ثبت و تمامی اطلاعات را در طول فصل زراعی ذخیره کنند. این سامانه به کشاورزان امکان تجزیه و تحلیل تاریخچه زمین و اتخاذ تصمیم‌های مدیریتی دقیق‌تر متناسب با گذشته زمین خود را می‌دهد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا