ایران و جهان

روایتی از سفر یک روزه خبرنگاران یزدی به اشکذر

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، همزمان با هشتمین روز از یوم الله دهه فجر جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان یزد با حضور در شهرستان اشکذر از یک بومی‌گردی سنتی و چند واحد صنعتی، تولیدی، گلخانه‌ای و پرورش اسب در این شهرستان بازدید و در جریان ظرفیت‌های اقتصادی اشکذر قرار گرفتند.

در جریان این بازدید خبرنگاران با حضور در یک واحد صنعتی دانش‌بنیان از نزدیک فرآیند تولید محصولات تمام ایرانی آن را مشاهد و با مدیران تولید و واحد تحقیق و توسعه این شرکت گفت‌وگو کردند.

ملک‌زاده مدیر تولید این واحد دانش بنیان در حاشیه بازدید خبرنگاران به خبرنگار اعزامی فارس، اظهار کرد: حمایت بیش از پیش سازمان صنعت، معدن و تجارت لازمه توسعه بیشتر خدمات این شرکت است.

وی افزود: در حال حاضر این واحد دانش بنیان ۳۰ نفر نیروی بومی را بکارگیری کرده و در صورت تأمین اعتبار لازم برای افزایش خط تولید آمادگی ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۳۰ نفر دیگر را دارد.

 مدیر تولید این واحد صنعتی که در زمینه ساخت انواع ماشین آلات کشاورزی، فضای سبز و ماشین‌های راه‌سازی فعالیت دارد، گفت: اعتبار مورد نیاز برای افزایش توان تولید ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

ملک‌زاده با بیان این‌که تمام محصولات تولید شده در این شرکت بومی بوده و مشابه خارجی هم ندارد،  تصریح کرد: کیفیت و نیازسنجی آن به شکلی انجام شده که در حال حاضر تمام ظرفیت تولید مشغول به فعالیت بوده و تمام محصولات پیش فروش شدند.

وی  شناخت بازار و مشتریان را نقطه عطف مدیریت این مجموعه دانست و گفت: تنها انتظاری که از مسئولان داریم حمایت برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان اشکذر است.

در ادامه این بازدید خبرنگاران با حضور در یک واحد بسته بندی خیار سبز حاضر و از نزدیک در جریان فرآیند تولید و بسته بندی این محصول گلخانه ای قرار گرفتند.

یکی از گلخانه‌داران اشکذری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، ضمن گلایه از افزایش قیمت خیار سبز در استان سرمازدگی و کشت کم آن توسط کشاورزان را اصلی‌ترین دلیل‌گرانی این محصول گلخانه‌ای عنوان و اظهار کرد: متأسفانه برخی سوء مدیریت‌ها در بحث خدمات نظیر گاز رسانی و مدیریت نکردن بحران توده هوای سرد منجر به سرمازدگی محصولات گلخانه‌ای شده است.

وی افزود: نابسامانی‌های اقتصادی به جایی رسیده که کشاورزان بعد از تحمل سختی‌های ناشی از کشت بذر، نگهداری و برداشت محصولات هیچ منفعت مالی نمی‌برند و بیشترین سود حاصل از کشاورزی در جیب دلالان سرازیر می‌شود.

این گلخانه‌دار اشکذری مدیریت و نظارت مستمر را لازمه ساماندهی وضعیت کشاورزی و گلخانه‌ای در استان و کشور دانست و گفت: به دلیل مرغوبیت محصول تقریبا تمام خیار کشور در این فصل توسط گلخانه داران اشکذری در استان یزد تأمین می شود و این ظرفیت بیش از پیش نیاز به حمایت دارد.

در ادامه این سفر خبرنگاران با حضور در پایگاه امداد هلال احمر از اجرای طرح ملی کاروان سلامت هلال احمر در این شهرستان هم بازدید کردند.

مسئول اجرای این طرح گفت:طرح ملی کاروان سلامت هلال احمر همزمان با سراسر کشور در پنج روستای شهرستان اشکذر از دیروز آغاز و تا پایان یوم الله دهه فجر ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح ۲۵ پزشک، پرستار، تکنسین داروسازی و امدادگر خدمات روانشناسی، کنترل قند خون، چربی و بهیاری ارائه می‌کنند.

بازدید از باشگاه پرورش اسب اصیل عرب آخرین مرحله بازدید خبرنگاران از ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان اشکذر بود.

انتهای پیام/ر


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا