ایران و جهان

درخواست دادگاه اروپا مداخله آشکار در امور قضایی روسیه است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هرگونه تلاش دادگاه حقوق بشر اروپا در روند قضائی محاکمه «الکسی ناوالنی» را مداخله‌ای غیر قابل پذیرش در امور داخلی این کشور دانست.

بر اساس این گزارش، «دیمیتری پسکوف» در نشست خبری خود گفت: این تصمیم (دادگاه حقوق بشر اروپا) غیر قانونی بوده و تلاشی بسیار جدی برای مداخله در امور قضائی داخلی روسیه تلقی می‌شود که به عقیده ما، چنین اقدامی کاملاً غیر قابل قبول خواهد بود.

وی همچنین افزود: ما به دنبال رویارویی نیستیم، اما از سوی دیگر چنین تصمیماتی و چنین نیات خصمانه‌ای در پس این تصمیم‌ها و سیاسی سازی آشکار روند تصمیم گیری (دادگاه حقوق بشر اروپا)، ابهامات زیادی را ایجاد می‌کند.

سخنگوی کاخ سفید همچنین در خصوص واکنش احتمالی روسیه به این تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا گفت که وزیر دادگستری روسیه به این اقدام پاسخ خواهد داد.

لازم به ذکر است، پیشتر «الگا میخائیلووا» وکیل ناوالنی اعلام کرده بود که دادگاه حقوق بشر اروپا از روسیه درخواست کرده تا به استناد ماده ۳۹ از منشور قوانین این دادگاه، ناوالنی را فوراً از زندان آزاد کند؛ ادعایی که مورد خشم شدید مسکو شده و امروز، سخنگوی کرملین به آن واکنش رسمی نشان داد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا