ایران و جهان

تهاتر سهم نیم درصد کتابخانه‌ها خلاف قانون است

به گزارس خبرگزاری فارس از کرج، نورمحمد فردی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز، صبح امروز در بیست و ششمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان البرز، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و روز مادر، گفت: هر اقدامی در هر بخشی از کشور که صورت پذیرد لازمه اش داشتن پیوست فرهنگی است. فرهنگ یک جریان نوساز همراه با توسعه است و شکل گیری انقلاب اسلامی خود، بر اساس نظریه‌های کلان فرهنگی برگرفته از اسلام بوده است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز بیان کرد: فعالیت فرهنگی یک کار کیفی است و باوجود دیربازده بودن، ماندگار و اثرگذار است. هزینه کردن در موضوعات فرهنگی هزینه نیست بلکه سرمایه‌ای است که برای آیندگان باقی خواهد ماند.

فردی در ادامه با اشاره به مصوبات جلسه قبل انجمن و ضرورت اجرایی شدن آن، خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه کتابخانه‌ها شد و  تاکید کرد: کتابخانه‌های عمومی سهم عموم جامعه است و ارتقاء جایگاه و افزایش فضاهای آن، موجب اعتلای کتابخوانی و ارتقاء فرهنگ عمومی خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با تاکید بر پرداخت به موقع و منظم سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها از محل درآمدهای شهرداری‌ها، یادآور شد: این پرداخت، قانون و لازم الاجراست و هزینه‌ کرد آن در محل دیگر و یا تهاتر آن با ساخت پروژه‌های کتابخانه‌ای خلاف مقررات است.

وی همچنین با اشاره به گزارش پروژه‌های راکد و در حال ساخت کتابخانه‌ای در استان، از شهرداری چهارباغ خواست تا در اسرع وقت نسبت به تکمیل پروژه کتابخانه عمومی مهدی‌آباد اقدام و با تجهیز کتابخانه توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، این پروژه در سال جاری افتتاح شود.

انتهای پیام/ج


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا