اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسط

کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم خوزستان برگزار شد

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور روز پنجشنبه ۴ دی ماه در این مراسم  اظهار داشت: این مراسم در راستای اهداف سردار دلها و دلاور میدان های استکبار جهانی و مدافعان حرم و همچمین تحقق مکتب سلیمانی برگزار شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این خصوص فرمودند که مکتب سلیمانی رهروانی دارد که این راه را ادامه خواهند داد.

فرمانده سپاه ولیعصر (ع) خوزستان گفت: در خوزستان ۷۰ شهید و ۲۰۰ جانباز در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) تقدیم نظام شد؛ تعدادی از این شهدا از پیشکسوتان دفاع مقدس بودند و بارها جانبازی را تجربه کرده بودند و در میدان دیگری آزمایش الهی را پشت سر گذاشتند.

وی تصریح کرد : همچنین برخی از این شهدا جزو خانواده شهدای دوران دفاع مقدس بودند و اگرچه تکلیفی برای حضور در دفاع از حرم نداشتند  ولی آمدند و نا نثار جان خود تکلیف نهایی را ادا کردند.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور بیان کرد:برخی از این شهدای جوان، تازه داماد و یا تنها فرزند خانواده بودند اما برای تکلیف همه دلبستگی ها را کنار گذاشتند.

وی بیان کرد: در دفاع از حرم اهل بیت (ع) صحنه های عاشورا تکرار شد؛ روز اول دفاع از حرم این شهدا بارها به ما مراجعه می کردند و برای اعزام به جبهه نبرد با استکبار و دشمنان تکفیری بی تابی می کردند.

وی اظهارداشت: به رغم همه محدودیت ها، خداوند کمک کرد تا این جبهه، جبهه حق باشد و جبهه مقاومت شکل گیرد و سیدالشهدای این کاروان نیز در سال گذشته جان خود را تقدیم کرد تا بر حقانیت این راه مهر تاییدی بزند.

کنگره بین المللی مدافعان حرم استان خوزستان روز پنجشنبه با حضور امیر سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش ، حجت الاسلام شیرازی نماینده رهبر معظم انقلاب در سپاه قدس ، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان،  این الله حیدری و ایت الله شفیعی نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری،غلامرضا شریعتی  استاندار خوزستان، مسئولان استان و خانواده شهدا در بهشت شهدای اهواز برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا