ایران و جهان

پلوسی: ترامپ باید فوراً از قدرت برکنار شود


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری هیل، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده روز پنج شنبه با اشاره به اعمال «تحریک آمیزی» که به نقش رئیس جمهور در تشویق معترضان به یورش به ساختمان کنگره مربوط می‌شود، گفت که سیاستگذاران واشنگتن باید برای برکناری رئیس جمهور ترامپ از سمت خود فوراً اقدام کنند.

پلوسی گفت که «مایک پنس» معاون ترامپ باید هرچه زودتر به اصلاحیه ۲۵ اُم قانون اساسی برای برکناری ترامپ استناد کند. وی همچنین گفت که در صورت عدم اقدام پنس، مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را برای دومین بار استیضاح خواهد کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با خبرنگاران گفت: «دیروز رئیس جمهور ایالات متحده بانی یک شورش مسلحانه علیه آمریکا شد. این هتک حرمت به کنگره آمریکا که معبد دموکراسی آمریکایی است و خشونتها علیه کنگره که با تحریک رئیس جمهور انجام گرفت، ترس و وحشت‌هایی هستند که برای همیشه تاریخ کشور ما را لکه دار خواهد کرد».

پلوسی نقش ترامپ در یورش هوادارنش به ساختمان کنگره یک «اقدام فتنه جویانه» خواند و از پنس و سایر اعضای دولت ترامپ خواست تا برای برکناری ترامپ اقدام کنند.

پلوسی همچنین گفت که این یک ضرورت بسیار مهم است. و با وجود اینکه تنها ۱۳ روز باقی مانده است، هر روز می‌تواند یک نمایش قدرت برای آمریکا باشد».


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا