اخبار خوزستانتیتر دوستون وسطفرهنگی

پارسافخر خبرداد: کنگره زنان شهیده، جانباز و آزاده خوزستان برگزار می شود/نقش ارزشمند زنان در دوران دفاع مقدس/زنان بهترین مربیان جامعه هستند/ سه هزار زن شهیده، جانباز و آزاده در خوزستان

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز زینب پارسافخر یکشنبه (۷ دی ماه) در حاشیه جلسه ستاد استانی هماهنگی برگزاری کنگره ملی ۱۷هزار زن شهیده، جانباز و آزاده گفت : در بهمن ماه همزمان با کنگره ملی,کنگره ی استانی زنان شهیده، جانباز و آزاده ی خوزستان که بیش از ۳ هزار نفر می باشند در اهواز برگزار خواهد شد.

مشاور استاندار در امور زنان و خانواده ضمن تاکید بر برگزاری شایسته و در شان آن بانوان ارزشمند، افزود: یکی از مهمترین اقدامات برنامه ریزی شده در این کنگره، تشکیل بانک اطلاعات و آمار زنان شهیده، جانباز و آزاده است که می تواند بستر مناسبی برای برگزاری برنامه هایمان در آینده نیز باشد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری این کنگره ترویج فرهنگ ایثار ، روحیه جهادی و انقلابی در بین خانواده ها به ویژه زنان است وما در گام دوم انقلاب همچون چهل سال گذشته نیاز داریم این روحیه حفظ وتقویت شود.

پارسافخر توجه والگو سازی مجاهدت های بانوان شهیده و جانباز را سبب افزایش روحیه فداکارانه در میان زنان و خانواده دانست و گفت: زنان، بهترین مربیان و سکان دار تربیت و محور رشد و تعالی در خانواده ها هستند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان در ادامه به نقش ارزنده زنان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: برخی از زنان مان حضور فداکارانه ای به منظور پشتیبانی، کمک رسانی وامداد رسانی در مراکز بهیاری، بیمارستان ها و پشتیبانی در دوران دفاع مقدس داشتند وعلاوه بر این ها زنان خانه دار نیز در نبود همسران شان بخوبی وبا تلاش مضاعف به امورات زندگی می پرداختند.

پارسافخر تاکید کرد: بخشی از برنامه ها برای برگزاری باشکوه کنگره توسط مشاورین مان در فرمانداری ها پیگیری خواهد شد و براساس برنامه های که ستاد ملی به ما ابلاغ کرده است جلسات ومکاتباتی را نیز با نهادها و دستگاه های مربوطه را نیز پیش از این داشته ایم.

وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری دستگاه ها بویژه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان وهمچنین تاکید استاندارمحترم مبنی بر گرامیداشت بانوان شهیده، جانباز و آزاده، گفت: مرکز صداوسیما، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و سایر دستگاه ها می توانند به منظور تسریع جمع آوری بانک اطلاعات کمک ویژه ای به کنگره کنند؛ جمع آوری آثار هنری ،پایان نامه ها ،آثار پژوهشی و مقالات در حوزه دفاع مقدس نیز در دستور کار قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا